arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵

کویت: هیچ گونه موضعی علیه میشل عون اتخاذ نکرده ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه کویت با اعلام این مطلب به رایزنی های گروه های سیاسی در لبنان و مطرح شدن میشل عون به عنوان گزینه نهایی اشاره کرد و گفت : کویت در زمینه این پروسه بی طرف است و از هیچ یک از طرف های سیاسی حمایتی نکرده و موضع بی طرف را اتخاذ می کند و مطالب منتشر شده در زمینه انتقادهای کویت از میشل عون کذب محض است.

به نوشته نشریه الانبا این مقام مسوول تاکید کرد : انتخاب پروسه رییس جمهور لبنان یک مساله داخلی بوده و کویت به عنوان یک کشور دارای حاکمیت ملی از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها خودداری می کند و معتقد است که گروههای سیاسی خود با توافق مشترک گزینه مد نظرشان را نهایی می کنند.

وزارت امور خارجه کویت همچنین ابراز امیداری کرد شرایط سیاسی حکمفرما بر لبنان موجب برقراری آرامش و ثبات سیاسی هر چه بیشتر در این کشور شود. پیش از این تعدادی از سایتها خبری را در زمینه مواضع منفی کویت علیه میشل عون منتشر کرده و مدعی شده بودند کویت انتخاب عون را اقدامی علیه کشورهای عربی حوزه جنوبی خلیج فارس می داند.
کویت با توجه به مواضع میانه روی خود در سطح منطقه ای تلاش کرده است که همواره خود را از دخالت در پرونده های پر چالش رها کرده و غالبا در زمینه فعالیتهای بشر دوستانه فعالیت کند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: میشل عون ، خلیج فارس ، موضع
نظرات بینندگان