arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵
دبیرکل «اتحادیه ملت‌های عربی»:

آمریکا با داعشی‌ها در موصل هماهنگ است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«هیثم ابو سعید» دبیرکل «اتحادیه ملت‌های عربی» و هماهنگ کننده بخش خاورمیانه کمیته بین‌المللی حقوق بشر، با اعلام حمایت آمریکا از گروههای تکفیری گفت که این کشور برای عدم حضور نیروهای الحشد الشعبی در عملیات موصل به دولتمردان عراقی فشار می‌آورد.

به گزارش انتخاب، «هیثم ابو سعید» دبیرکل «اتحادیه ملت‌های عربی» و هماهنگ کننده بخش خاورمیانه کمیته بین‌المللی حقوق بشر تأکید دارد که آمریکا با تروریست‌های داعش هماهنگی میدانی دارد و آن‌ها را از موصل خارج کرده است.

این کارشناس لبنانی امور خاورمیانه در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری النشره، گفت: گروههای تکفیری در موصل با پوشش آمریکا از موصل خارج شده‌اند و تحت نظر آن‌ها به شهرهای الرقه و ادلب در سوریه رفته‌اند و این اتفاق با تمامی میثاقنامه‌های بین‌المللی در تعارض است.

او افزود: آمریکا همچنین جهت عدم حضور نیروهای الحشد الشعبی در عملیات موصل به دولت عراق فشار می‌آورد تا بتواند برنامه‌های خود را در منطقه به اجرا بگذارد.

هماهنگ کننده بخش خاورمیانه کمیته بین‌المللی حقوق بشر، به مسأله مهم دیگری نیز اشاره کرد و گفت: نشانه‌ها و اخباری به دفتر خاورمیانه‌ای کمیته بین‌الملل حقوق بشر رسیده است که نشان می‌دهد هواپیماهای ترکیه بیش از 65 تروریست را با هماهنگی برخی افسران پیشمرگه در کرکوک پیاده کردند تا بدون درگیری بتوانند وارد شهر شوند و با فشار به دولت عراق عملیات موصل را سخت‌تر کنند.

«هیثم ابو سعید» هدف نهایی از این برنامه ترکیه را این‌گونه گفت که ترکیه سعی دارد با ایجاد هزینه برای دولت عراق حضور خود در شمال موصل را بیشتر توجیه کند و بتواند پس از آزادی موصل منافع سیاسی لازم را کسب کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان