arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵

العالم: نیروهای عراقی ۶۲ روستا در جنوب موصل را آزاد کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای عراقی تاکنون 62 روستا را در اطراف منطقه شوره در جنوب موصل آزاد کردند.

عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه تروریستی داعش دوشنبه گذشته به دستور حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده‌کل نیروهای مسلح عراق آغاز شد.

گروه تروریستی داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (10 ژوئن) سال 1393 به موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در 400کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد.

موصل بزرگترین شهری است که گروه تروریستی داعش آن را در اشغال خود دارد و این شهر که حدود یک و نیم تا دو میلیون نفر جمعیت دارد، آخرین پایگاه اصلی این گروه تروریستی در عراق به‌شمار می‌رود.

همچنین واحد رسانه‌ای فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز دوشنبه بیانیه‌ای درباره خسارات کلی وارد آمده به گروه تروریستی داعش در جریان عملیات آزادسازی موصل که از یک هفته قبل آغاز شده است، منشتر کرد.

بر اساس این بیانیه، از ابتدای عملیات آزادسازی موصل که از دوشنبه گذشته آغاز شده است تاکنون 722 داعشی کشته و 23 نفر دستگیر شدند. همچنین در این عملیات 143 خودروی داعش از جمله 127 خودروی بمب گذاری شده و 27 خمپاره انداز منهدم شد.

همچنین از ابتدای عملیات آزادسازی موصل، 7 کمربند انفجاری، یک انبار بزرگ سلاح و 11 مهمان‌سرای داعش منهدم شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که از ابتدای عملیات موصل، 4 منزل بمب‌گذاری شده داعش خنثی و  397 بمب و 5 موتور سیکلت بمب گذاری شده پیش از عمل کردن منفجر شد.

واحد رسانه‌ای فرماندهی عملیات مشترک افزود که 3 تونل، یک مرکز فرماندهی و 40 دژ دفاعی 6 توپ ضد هوایی، و 3 دستگاه دوشکا تروریستها منهدم شد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان