arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
دبیرکل ناتو خبر داد

اعزام هواپیماهای ناتو برای پشتیبانی از ائتلاف ضدداعش در سوریه و عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی طی اظهاراتی با اشاره به اعزام هواپیماهای ناتو بمنظور پشتیبانی از عملیات‌های نظارتی ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در سوریه و عراق، از آموزش نظامیان عراقی توسط مربیان این سازمان از ژانویه سال 2017 خبر داد.

به گزارش انتخاب، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) طی اظهاراتی از اعزام هواپیماهای نظارتی این سازمان بمنظور پشتیبانی از ائتلاف بین‌المللی در انجام عملیات‌های نظارتی بر حریم هوایی سوریه و عراق برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش شبکه خبری «یوروپ 1»، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو طی اظهاراتی اعلام کرد: «هواپیماهای ما تصاویر دقیقی را ثبت خواهند کرد. ناتو هفته گذشته برای نخستین بار هواپیماهای نظارتی Awacs خود را در پشتیبانی از ائتلاف بین‌الملل ضدداعش به پرواز درآورد.»

اساس این پشتیبانی هوایی طی ماه ژوئیه گذشته رسما به تأیید 28 کشور عضو ناتو رسید

وی افزود: «نخستین پرواز هواپیماهای Awacs ناتو در حمایت و پشتیبانی از ائتلاف ضدداعش هفته گذشته در روز 20 اکتبر انجام شد و پروازهای بیشتری نیز صورت خواهد گرفت و شمار این پروازها احتمالا افزایش خواهد یافت.»

یک مقام مسئول ناتو بدون ارائه هرگونه جزئیاتی اعلام کرده که پرواز هفته گذشته ناتو از پایگاه قونیه «Konya» در ترکیه انجام شده است.

دبیرکل ناتو در ادامه با اشاره به شرایط دشوار حاکم بر عراق و سوریه، بر اهمیت وجود تصاویر هوایی بهتر برای ائتلاف بین‌المللی ضدداعش تأکید کرد.


آموزش نیروهای عراقی

بر اساس این گزارش، این هواپیماها به رادارهای قوی مجهز هستند که امکان نظارت آنها بر حریم‌های هوایی از شعاع چند صد کیلومتری را فراهم می‌کند.

این هواپیماها همچنین می‌توانند برای هماهنگی بمباران‌ها و سایر عملیات‌های هوایی، به پست فرماندهی تبدیل شوند.

دبیرکل ناتو همچنین از تسریع مشارکت خود در مبارزه با گروه ترویستی داعش خبر داد.

بنابر اعلام یورپ 1، پس از آموزش صدها افسر عراقی در خاک اردن، ناتو هم‌اینک در حال آماده‌ کردن خود برای ارائه آموزش به نظامیان عراقی در خاک این کشور است.

بنابر اعلام یک منبع اروپایی در بطن ناتو، از ژانویه سال 2017 میلادی، 8 مربی ناتو برای آموزش نظامیان عراقی در این کشور مستقر خواهند شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان