arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
گزارش خبری «انتخاب» از تغییرات احتمالی در تیم رسانه ای دولت، پس از استعفای جنتی

شمارش معکوس برای تغییرات در خبرگزاری دولت؟/ دولت خانه تکانی کند!

از زمان خروج جنتی از وزارت ارشاد، تکاپوی مدیران این دو مجموعه افزایش یافته تا نظر مساعد وزیر آینده را جلب کنند؛ هر چند این افراد در صورت عدم حضور در مدیریت آتی این رسانه ها ، در اندیشه ی کسب کرسی سفارتخانه هستند و لابی های خود در این زمینه را از یکی دو سال پیشُ علنی کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 
آغاز تغییرات در خبرگزاری دولت؟/ دولت خانه تکانی کند! 
 
درحالیکه چند روز از استعفای علی جنتی از وزارت ارشاد و معرفی صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهادی می گذرد، به نظر می رسد با حضور صالحی امیری که شناخت مناسبی از رسانه دارد، شاهد تغییرات اساسی در بخشی از تیم رسانه ای دولت باشیم.
 
به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ، خبرگزاری ایرنا و روزنامه ایران به عنوان دو بال اصلی اطلاع رسانی دولت، این روزها تقریبا در وضعیت موت قرار داد و ترجیح می دهد در هر شرایطی، ولو ویژه و خطرناک، از دور شاهد نزاع دولت و منتقدین باشد.
 
با این حال، از زمان خروج جنتی از وزارت ارشاد، تکاپوی مدیران این دو مجموعه افزایش یافته تا نظر مساعد وزیر آینده را جلب کنند؛ هر چند این افراد در صورت عدم حضور در مدیریت آتی این رسانه ها ، در اندیشه ی کسب کرسی سفارتخانه هستند و لابی های خود در این زمینه را از یکی دو سال پیشُ علنی کرده اند.
 
 دولت خانه تکانی کند! 
 
در همین حال، مصطفی ایزدی روزنامه نگار و فعال سیاسی در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب» در خصوص تغییرات ضروری در تیم رسانه ای دولت اظهار داشت نمیدانم آقای روحانی به اهمیت رسانه پی نبرده یا نه،  چرا که از روز اول به جای استفاده از  چهره های رسانه ای معتبر در این تیم از افراد متفرقه استفاده شده است.

این روزنامه نگار اصلاح طلب خاطر نشان کرد، کسانی که در ايرنا و واحد های رسانه ای در رياست جمهوري فعالند فاقد صلاحیت لازم اند ، دولت  باید در این حوزه خانه تکانی کند .

ایزدی اظهار داشت در کل تیم رسانه ای دولت يک چهره شاخص اصلاح طلب از حوزه رسانه نداریم. همه یا بازمانده دولت دهمند یا دلشان با اصلاحات نيست، یا چهره هایی هستند که رسانه ای نیستند و باید تغییر کنند .

ایزدی تاکید کرد در کل تیم رسانه ای روحانی هیچ کس را نميتوانيد پیدا کنید که برای پاسخ گویی به شبهات در برابر هجمه وسیع رسانه ای اصولگرایان علیه برجام و شخص روحانی آمادگی داشته باشد.
 
خبرگزاری ایرنا خنثی است

این روزنامه نگار اصلاح طلب با بیان اینکه روزنامه ایران یک روزنامه خبری معمولی و خبرگزاري ايرنا هم یک خبرگزاری خنثی است اذعان داشت: این تیم رسانه ای علاوه بر خبر که ضروری است، باید در مقابل هجمه های که از بالا تا پایین دولت  را تضعیف میکند و در جامعه کمرنگ میکند ، بیایستد.

ایزدی به لزوم جذب اصلاح طلبان شناخته شده، اساتید رسانه ، خبرنگاران برجسته، روزنامه نگاران برجسته به ویژه در حوزه خبر در جناح اصلاح طلب اشاره کرد و گفت : روحانی باید به مسئولین دفترش دستور دهد که این افراد را جذب کند و این حوزه را فعال کند .

ایزدی ضمن بیان نارضایتی از وضع به وجود آمده گفت : من متاسفم که در برابر همه این هجمه هایی که به دولت و رئیس جمهور میشود، گاهی خود روحانی در تلویزیون پاسخ میدهد یا سخنرانی هایش در سفرها. در صورتی که این شیوه اش نیست و اينها را نباید رئیس جمهور پاسخ بدهد بلکه باید تیم رسانه ای جواب بدهد.

او به تیم تبلیغاتی احمدی نژاد اشاره کرد و آن را با تیم عریض و طویل تبلیغاتی دولت مقایسه کرد و گفت: تیم رسانه روحانی از زمان دولت قبل بوده، یا دل به جناح راست دارند و  اصولگرايانند یا از بازماندگان دولت قبل هستند. لذا چنین افرادی را برکنار کرد و از چهره های شاخصی که میتوانند  واقعیت ها را منعکس کنند استفاده کرد .

ایزدی به حضور طیف وسیعی از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق در تيم مطبوعاتی دولت نیز اشاره کرد و گفت: در بخش های از این حوزه دانش آموختگان امام صادق آمدند و هر کجا از دانشگاه امام صادق نیآمده اند توسط دانش آموختگان دانشگاه امام حسین مدیریت میشود .
او در توضیح اضافه کرد :  بین این دو دانشگاه رقابتی وجود دارد که نیروی انسانی تولید کنند و در سيستم حاکمیت بفرستند.

ایزدی با بیان اینکه  افراد متدینی مثل آقای آشنا در تیم رسانه ای کم هستند گفت: بهترین راه این است که چهره های شاخص اصلاح طلب که در حوزه مطبوعاتی ، خبر و رسانه کار کرده اند را شناسایی و جذب کرد.
نظرات بینندگان