arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵

وقوع رگبارهای یخی در آسمان اردبیل/‌مشاهده پدیده نادر رعد و برق همراه با برف‌

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به وضعیت جوی حال حاضر در استان اردبیل گفت: براساس آخرین گزارش‌های به دست آمده هم‌اکنون در مناطق مختلف استان بارش‌های برف و باران ادامه دارد و شاهد کاهش محسوس دمای هوا نیز هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: امروز در یک اتفاق نادر شاهد رعد و برق همراه‌ بارش برف در آسمان اردبیل بودیم.

علی دولتی‌مهر اظهار داشت: امروز در یک اتفاق نادر شاهد رعد و برق همراه با بارش برف در آسمان اردبیل بودیم به طوری که نور عجیب و غرش بلند رعد و برق شهروندان اردبیلی را متعجب و حیرت‌زده کرد.

وی افزود: این پدیده نادر جوی که صبح امروز رخ داد در مدت 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده و با توجه به اینکه در حال حاضر در سطوح میانی جو و در حدود یک هزار و 500 متر به بالا هوا گرم است و همین این امر سبب بارش باران نیز در داخل شهر شده، این رعد و برق به وقوع پیوسته است.

دولتی مهر بیان کرد: ما در فصل پاییز و به ویژه در آبان‌ماه همه ساله شاهد بارش‌های باران و پدیده رعد و برق بودیم که این پدیده نیز براساس مطالعات کارشناسان زبده هواشناسی اردبیل به دلیل گرمای هوا و واقع شدن در آبان‌ماه رخ داده ‌که اصطلاحا به آن رگبارهای یخی اطلاق می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به وضعیت جوی حال حاضر در استان اردبیل تصریح کرد: براساس آخرین گزارش‌های به دست آمده هم‌اکنون در مناطق مختلف استان بارش‌های برف و باران ادامه دارد و شاهد کاهش محسوس دمای هوا نیز هستیم.

وی گفت: براساس گزارش‌ها هم‌اکنون در فرودگاه اردبیل بارش برف خفیف، در اردبیل باران خفیف، در سرعین باران و برف، در نیر رگبار خفیف و باران و در مشگین‌شهر و سایر شهرستان‌ها هوا ابری و مه‌آلود بوده که مشگین‌شهر با منفی 2 درجه در حال حاضر سردترین نقطه استان است.

دولتی مهر اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها صبح فردا قطع شده و با خروج این سامانه بارشی و سرد از استان از ظهر پنجشنبه شاهد جوی نسبتا آرام در اغلب مناطق استان باشیم اما با توجه به برودت و سردی هوا انتظار می‌رود مردم استان در استفاده از وسایل گازسوز موارد ایمنی را رعایت کنند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان