arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵

شمخانی:ایران در شرایط کم‌نظیر امنیتی در منطقه‌ای پرآشوب است/تاکید مراجع بر بهبود وضعیت معیشتی مردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به نقش و جایگاه والای مرجعیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: بهره‌گیری از رهنمودهای مراجع عظام تقلید فرصتی بی‌بدیل برای مسئولان بخش‌های مختلف در مسیر مدیریت بهینه کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی شمخانی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید درقم گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، انفاس قدسی شهدای گرانقدر و رهبری هوشمندانه ولایت امر، کشور ما در شرایط کم نظیر امنیتی در منطقه ای پرآشوب است.

وی اضافه کرد: با راهبردهای اتخاذ شده توانسته ایم امنیت کشور را فراسوی مرزهای جمهوری اسلامی ایجاد کنیم.

شمخانی گفت: مهمترین موضوع حال حاضر کشور که می تواند موجب شکل گیری آسیب پذیری در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و امنیتی شود، مسئله معیشت و شرایط اقتصادی کشور است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: رفع مشکلات معیشتی جامعه با بهره گیری از راهبردهای اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری مجموعه قوا و دستگاهها با دولت است.

وی با قدردانی از نقش بسیار موثر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در تبیین ریشه های تفکر تکفیری وتوسعه رویکردهای تقریبی در جهان اسلام افزود: سردمداران نظام سلطه در تلاشند تا با اصلی کردن اختلافات در جهان اسلام اذهان عمومی را از دشمن اصلی که رژیم صهیونیستی است منحرف کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار، نعمت امنیت در جمهوری اسلامی ایران را موهبتی الهی و شایسته شکر و سپاسگزاری به درگاه احدیت عنوان کرد و اظهار داشت: ریشه مجموعه موفقیتها در نظام اسلامی تمسک به دین حنیف اسلام و تحقق احکام الهی در این سرزمین است.

وی با اشاره به تهدید تروریسم تکفیری برای جهان اسلام و مجموعه بشریت، ضرورت توجه به ریشه های تکفیر را مورد تاکید قرار داد و افزود: وهابیت همانگونه که در اجلاس اخیر گروزنی نیز از سوی مذاهب مختلف اسلامی مورد تاکید قرار گرفت خارج از دین مبین اسلام بوده و زادگاه و مروج تفکر تکفیری است.

وی بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام در میان گروههای مختلف سیاسی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت:رعایت اخلاق اسلامی و حفظ حدود شرعی در اظهار نظرها و اقدامات ضرورتی است که باید بیش از گذشته به آن اهتمام شود.

آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی در دیدار با شمخانی مطرح کرد: تلاش مسئولان برای بهبود معیشت مردم و وضعیت اقتصادی کشور
همچنین علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز با‌ ‌آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

شمخانی در این دیدار گزارشی از شرایط مطلوب امنیتی در ابعاد داخلی و مرزهای کشور و همچنین برنامه‌هایی که برای مدیریت تهدیدات طراحی و اجرا شده ‌ارائه کرد.

آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی نیز طی سخنانی با ابراز رضایت از امنیت کاملی که در سایه تلاش مسئولان ذی‌ربط در کشور وجود دارد بر ضرورت توجه بیشتر به موضوع تامین معیشت مردم و بهبود مستمر وضعیت اقتصادی کشور که موجب تقویت روحیه امید در آحاد مردم خواهد شد تاکید کرد.

وی اظهار داشت‌: تجربه همکاری و مودت میان مردم و مسئولان در سال‌های دفاع مقدس نشان داد که در سایه ایمان به خدا و وحدت و همدلی امکان عبور موفق از سخت‌ترین بحران‌های امنیتی و اقتصادی میسر است.

نظرات بینندگان