arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵

مطهری: دولت از فرصت استفاده نکرد و کوتاه آمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اوایل هفته بود که برخی از مدیران نشریات دانشجویی سراسر کشور در نشستی با حضور محمود صادقی، علی مطهری و معاونان وزارت علوم در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات خود پرداختند.

علی مطهري در اين ديدار انتقادهاي دانشجويان از وضعيتي كه در دانشگاه‌ها حاكم است را تاييد كرد و حرف‌هاي دانشجويان را حرف‌هاي نمايندگان همفكر خود دانسته است. نايب‌رييس مجلس از نوع برخورد با منتقدان به ويژه پس از حوادث سال ٨٨ انتقاد كرده و از دانشجويان خواسته تا آنها هم بر سر مواضع خود مقاومت كنند.

نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: من معتقدم دولت از فرصت‌هاي به وجود آمده، بهتر مي‌توانست استفاده كند و كارهاي زيادي انجام دهد اما متاسفانه اين كار را نكرد و كوتاه آمد و اين انتقاد به دولت كاملا وارد است.

علي مطهري طي سخناني در اين نشست با اشاره به گزارش‌هاي ارايه‌شده از سوي دانشجويان، گفت: بايد بگويم حرف‌هايي كه شما بيان كرديد، حرف‌هاي ما هم هست، ما با يكديگر همدرد هستيم و بايد ريشه‌ اين اتفاقات بررسي شود و سپس به دنبال راه‌حلي براي آن گشت. وي افزود: همه ما قبول داريم كه در كشورمان نگاه غلطي نسبت به منتقد وجود دارد كه اين نگاه پس از اتفاقات سال ٨٨ نيز تشديد شده است. اين نگاه از هيچ منظري موجه نيست و من به شخصه، هيچگاه فلسفه‌ چنين نگاه و برخوردهايي را نفهميدم.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حوادث دوران اصلاحات گفت: در دوره‌ اصلاحات عده‌اي از نيروهاي امنيتي با بهانه‌ اينكه بايد نظام را از خطرات مصون كنيم، سراغ جمعي از روشنفكران رفتند و آن داستان‌هايي كه مي‌دانيد، پيش آمد و توجيه آنها نيز اين بود كه براي اينكه بقيه را بترسانيم تا عليه نظام كاري نكنند، سراغ اين كار رفتيم، هرچند هنوز هم در بين مسوولان امنيتي اين نگاه وجود دارد و متاسفانه به اين جمع‌بندي نرسيده‌اند كه اين نگاه غلط و هزينه‌ساز است. 

وي با اشاره به نقش مهم دانشجويان در اين زمينه، گفت: نكته ديگري كه وجود دارد، اين است كه خود دانشجويان و سخنران‌هايي كه برنامه آنها لغو مي‌شود، بايد مقاومت كنند؛ در حادثه‌ شيراز هم با وجود مخالفت‌هاي نهادهاي نظامي و امام جمعه آن شهر، مجوز برنامه كاملا قانوني صادر شده بود و پس از آن اتفاقات، من نيز پيگيري‌هايم را ادامه دادم و چون ايستادگي كرديم، نهايتا نتيجه گرفتيم و كار به عذرخواهي و تغيير استاندار رسيد.
منبع: روزنامه اعتماد

نظرات بینندگان