arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵

باران از شنبه مهمان کشور می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز شنبه موج جدید بارش ها در کشور آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری میزان،محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی 24 ساعت گذشته در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور شاهد بارش بودیم و با توجه به رطوبت منطقه بارش ها به صورت برف از ماکو، اردبیل و سرعین گزارش شد. 

وی افزود: بستان آباد، کیاشهر، شاهین دژ، چاروی ماق و قوچان نیز شهرهایی هستند که از آن ها بارش گزارش شده است. 

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در بیشتر مناطق کشور روند افزایش دما نیز رخ داده است گفت: بیشترین افزایش دما مربوط به اراک، قزوین، شهرکرد و اصفهان است که به طور میانگین دمای هوا 4 درجه گرم تر شد. 

اصغری درباره سردترین مناطق کشور هم گفت: دمای هوای ورزقان امروز به 8 درجه زیر صفر کاهش یافت و دمای صبح تهران نیز به حداقل 13 درجه رسید. حداکثر دمای تهران دیروز  20 درجه بود. 

کارشناس سازمان هواشناسی درباره گرم ترین مناطق کشور نیز گفت: میناب با 30 درجه گرم ترین دما را دیروز داشت. 

اصغری با تاکید بر اینکه شرایط افزایش دمای هوا طی روزهای آینده با شیب ملایم ادامه خواهد داشت گفت: این وضع تا یکشنبه ادامه دارد. 

وی افزود: همچنین بارش ها در شمال غرب و  سواحل دریای خزر بویژه مناطق غربی آن  نیز ادامه خواهد داشت. 

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا از ضخامت ابرها کاسته می شود گفت: در شمال غرب، غرب و سواحل شمالی روز شنبه موج دیگری عبور خواهد کرد. 

اصغری افزود: روز شنبه آینده مردم در اردبیل، گیلان، مازندران و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی باید منتظر بارش باشند. 

وی با اشاره به اینکه روند افزایش دما روز شنبه هم ادامه دارد گفت: روز یکشنبه هوا آرام می شود اما بر اساس الگوی نقشه های هواشناسی از روز دوشنبه از سمت نوار غربی از جمله استان های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی باید منتظر ظهور ابرهای بارش زا باشیم. 

وی افزود: ابرهای باران زا از این استان ها به سرعت به سمت کرانه های شمالی، ارتفاعات البرز و دامنه های آن در زنجان، قزوین و البرز حرکت می کند. این وضعیت تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.  

نظرات بینندگان