arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵

درخواست آنکارا از واشنگتن برای عدم اجازه به کردها برای ورود به رقه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فکری آیشیک وزیر دفاع ترکیه امروز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی آر تی هابر تاکید کرد: ترکیه از آمریکا خواسته است تا مانع از ورود شبه نظامیان کرد به شهر رقه شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ترکیه آماده است تا حمایت نظامی را برای بازپس گیری شهر رقه از تروریست های داعش به عمل آورد.

اظهارات وزیر دفاع ترکیه در شرایطی است که یک فرمانده ارش نظامی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که شبه نظامیان کرد وای پی جی احتمالا بخشی از نیروهایی خواهند بود که برای بیرون راندن تروریست های داعش از رقه وارد عمل خواهند شد.

ترکیه به شدت مخالف هرگونه تقویت کردها در منطقه است. مقامهای نظامی آمریکا و بریتانیا در حالی از احتمال آغاز عملیات برای بازپس گیری رقه از تروریست های داعش خبر داده اند که عملیات برای آزادسازی موصل هم اکنون در جریان است.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: این عملیات طی هفته های آینده آغاز می شود. این عملیات برای مدت زمان زیادی طرح ما بوده و ما توانایی انجام هر دو عملیات را داریم.

آمریکا رهبری ائتلاف موسوم به ضد داعش را بر عهده دارد که از عملیات نظامی نیروهای عراقی علیه تروریست های داعش، حمایت می کند.در صورت سقوط شهر موصل، رقه آخرین قلمرو مهم تروریست های داعش به شمار خواهد رفت.

استفن تاون سند ژنرال آمریکایی و فرمانده نیروهای ائتلاف ضد داعش نیز در سخنانی گفت: شبه نظامیان کرد وای پی جی بخشی از عملیات نظامی برای باز پس گیری شهر رقه خواهند بود.

آمریکا نیروهای کرد را یک متحد مهم برای مقابله با داعش می داند ولی ترکیه کردها را یک سازمان تروریستی ارزیابی کرده است. این مساله به یکی از اختلافات اصلی واشنگتن و آنکارا تبدیل شده است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: رقه ، داعش ، کرد
نظرات بینندگان