arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵

اجرای قرارداد لغو روادید ترکیه با عراق برای دارندگان گذرنامه سیاسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفارت ترکیه در بغداد در تارنمای رسمی این سفارتخانه به نقل از فاروق کایماکچی اعلام کرده است که موضوع لغو روادید از سال 2014 میلادی مطرح است و دو طرف در این زمینه به توافق رسیده اند که از 28 اکتبر (فردا جمعه) این قرارداد اجرایی شود.

وی گفته است بنا به این قرارداد، از فردا جمعه عراقی ها و ترکیه ای هایی که گذرنامه های سیاسی و خدمت دارند خواهند توانست بدون اخذ روادید به کشورهای یکدیگر سفر کنند.

سفیر ترکیه افزود: لغو روادید صرفا برای گذرنامه های سیاسی و خدمت خواهد بود و دارندگان گذرنامه های عادی همچنان باید برای اخذ روادید اقدام کنند.

او گفته است، این سفارت برای شهروندان عراقی در مراجعه مستقیم و یا از طریق مجازی ظرف یک روز ویزا اعطا خواهد کرد.

او تصریح کرده است که از اول سال جاری تسهیلات ویژه ای برای اعطای روادید به شهروندان عراقی دارای گذرنامه های عادی قائل شده اند و عراقی ها می توانند در سفر به ترکیه و یا عبور های ترانزیت از این کشور در کوتاهترین زمان ممکن از این سفارت روادید دریافت کنند.

هنوز وزارت خارجه عراق به این اطلاعیه واکنش نشان نداده است. موضوع لغو روادید بین دو کشور در حالی مطرح می شود که روابط آنکارا – بغداد در دوره اخیر برسر حضور نیروهای نظامی این کشور در پایگاه بعشیقه و چند نقطه دیگر شمال عراق و خط و نشان های آنکارا برای مشارکت در عملیات آزاد سازی موصل و تحولات بعد از آن، ملتهب شده است.
نظرات بینندگان