arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵

نظارت شورای نگهبان تنها در تطبیق مصوبات مجلس موضوعیت دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد:‌ پس از این که یک فرد به عنوان نماینده انتخاب شد، تنها هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس به مسائل نمایندگی او ورود کرده و به آن نظارت می‌کند.

به گزارش انتخاب، محمد قمی با اشاره به اظهارات اخیر دبیر و سخنگوی شورای نگهبان در مورد لزوم نظارت مستمر شورا بر مجلس گفت: حیطه وظایف مربوط به شورای نگهبان درباره مجلس توسط قانون مشخص شده  است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس افزود:‌در واقع تنها مصوبات مجلس برای تطبیق با قوانین و شرع توسط شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و این مساله یعنی حضور شورای نگهبان بعد از اتمام انتخاب فقط در رابطه با مصوبات مجلس است.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرد: اما اگر این شورا بخواهد بر اعمال و افعال شخصی نمایندگان نظارت داشته باشد،اینگونه نیست زیرا پس از انتخابات زمانی که یک فرد نماینده می‌شود اگر هم مساله‌ای پیش آید هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس باید به این مساله ورود کند.

وی خاطر نشان کرد: در مورد رفتار واجرای وظایف نمایندگی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد و اعمال نظر شورای نگهبان تنها در مورد تطبیق مصوبات مجلس است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان