arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵

پولیتیکو: «جو بایدن» در صدر فهرست نامزدهای وزارت خارجه در دولت کلینتون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تارنمای پولیتیکو نوشت یک منبع نزدیک به 'هیلاری کلینتون' نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، گفته که «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» در صدر فهرست نامزدهای تصدی وزارت امور خارجه در دولت کلینتون است.

به گزارش انتخاب، پولیتیکو افزود: این نخستین اعلان فهرست از سوی ستاد انتخاباتی کلینتون است. منبع یادشده مدعی است هنوز کلینتون و دستیارانش با 'جو بایدن' که اکنون معاون رئیس جمهوری آمریکاست، درباره پیشنهاد وزارت خارجه گفت و گو نکرده اند.

جو بایدن سال گذشته قصد داشت برای نامزدی ریاست جمهوری از حزب خود (دمکرات) اقدام کند، اما پس از مدتی تصمیم خود را تغییر داد و به پشتیبانی از هیلاری کلینتون پرداخت.
بایدن پیش از دولت اوباما، مدتی ریاست کمیسیون روابط خارجی را در سنای آمریکا برعهده داشت. وی سابقه شش دوره عضویت در سنای آمریکا را دارد.

'وندی شرمن' مدیر کل سابق امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا و رئیس هیات آمریکایی در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، 'بیل برنز' قائم مقام سابق وزارت امور خارجه که اکنون ریاست اندیشکده کارنگی برای صلح را برعهده دارد و 'نیکلاس برنز' مشهور به «نیک برنز» مدیرکل امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا در دولت جورج بوش و شماری دیگر از افراد، پیش از این به عنوان نامزدهای احتمالی وزارت خارجه در دولت هیلاری کلینتون مطرح شده بودند.
انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا برای تعیین چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور، هشتم ماه نوامبر برابر با 18 آبان ماه برگزار می شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان