arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵

آمریکا به دنبال گزینه نظامی در سوریه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا می خواهد با نسبت دادن اتهام حملات شیمیایی به دمشق، راه را برای استفاده از گزینه نظامی در سوریه هموار کند.

به گزارش انتخاب، به نقل از ایتارتاس، «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه که در سفری رسمی به «بیت المقدس» رفته است؛ در جمع خبرنگاران از رویکرد آمریکا به بهره برداری سیاسی از بحران سوریه انتقاد کرد.

وی در این باره گفت: آمریکا از تحقیق پیرامون حملات شیمیایی در سوریه به عنوان ابزاری برای ایجاد مشکل و اعمال فشار بر دولت دمشق استفاده می کند. آمریکا می خواهد با استناد به مدارکی که فاقد پشتوانه جدی هستند، پرونده حملات شیمیایی سوریه را به شورای امنیت سازمان ملل ارجا دهد تا به این ترتیب راه را برای اجرای تصمیمات و قطعنامه هایی که به ایجاد فرصت های تازه از جمله حمله نظامی به سوریه منتهی می شود، باز کند.

گاتیلوف تاکید کرد: روسیه علیه بهره برداری سیاسی از تحقیقات انجام گرفته پیرامون حملات شیمیایی سوریه صحبت خواهد کرد.

گفتنی است که شورای امنیت دیروز پنجشنبه در جلسه ماهانه خود موضوع استفاده از عناصر شیمیایی در جنگ سوریه را مورد بررسی قرار داد.

سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی مدعی هستند که دولت دمشق در سه مورد از تسلیحات شیمیایی علیه مردم سوریه استفاده کرده است.

این در حالی است که دمشق در سال ۲۰۱۳ میلادی در چارچوب توافقی که بین مسکو و واشنگتن انجام گرفت، با تسلیم تسلیحات شیمیایی خود به جامعه بین الملل موافقت کرد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان