arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵

سخنگوی دولت: اقتصاد ایران با ثبات‌ترین اقتصاد منطقه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نوبخت: ایران باثبات‌ترین اقتصاد منطقه را داردخبرگزاری فارس: ایران باثبات‌ترین اقتصاد منطقه را دارد.

به گزارش انتخاب، محمدباقر نوبخت پیش از ظهر امروز در اختتامیه سی‌ونهمین دورره مسابقات سراسری قرآن کریم در زیباکنار اظهار کرد: به عنوان شهروند گیلانی از اینکه چنین اجتماعی در استانی شکل گرفت که بنده مفتخر میزبانی آن هستم،‌ خرسندم.

وی دیدگاه دولت در برگزاری مسابقات قرآنی را همراه با کرنش و تواضع دانست و افزود: امیدواریم استاندار به عنوان نماینده عالی دولت چنین میزبانی را به همراه داشته باشد.

سخنگوی دولت درباره اقدام‌های حمایتی دولت از قرآن تصریح کرد: اعتبارات مناسبی در سال جاری در بخش عمرانی و جاری در سازمان اوقاف در نظر گرفته شده و در حال جمع‌بندی هستیم.

وی با بیان اینکه افت شدید قیمت نفت موجب شد تا برخی از منابع نفتی را پیش فروش کنیم، افزود: بخشی از منابع نفتی خود را پیش‌فروش کردیم و بعضی از کشورهای خواستند ایران را با کاهش قیمت نفت وادار به تسلیم کنند که موفق نشدند.

نوبخت اقتصاد ایران را باثبات‌ترین اقتصاد در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: از دیدگاه بسیاری از کارشناسان امن‌ترین بخش منطقه هستیم.

وی گفت: با تمام تفاوت سلایق و وحدت علایق، در یک عنصر مشترک هستیم که صیانت از قرآن است.

سخنگوی دولت یادآور شد: با ایجاد یک تصویر خشن و غیرانسانی توسط داعش و تکفیری به قرآن ما حمله‌ور شدند و ما باید با عمل به قرآن و نشان دادن چهره مهربان قرآن از انسان، در بعد فرهنگی با این نوع تفکرات مقابله کنیم.

وی متذکر شد: امیدوارم با عمل به قرآن کریم و نمایش ابعاد واقعی آن، در زمینه‌های فرهنگی قرآنی نیز موفق باشیم.

به گزارش فارس، نوبخت ماموریت انتخاب جایزه ویژه برای برگزیدگان مسابقات مذکور را به رئیس سازمان اوقاف واگذار کرد.

امروز مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی با حضور نوبخت و علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و بانوان قرآنی و ... در زیباکنار در حال برگزاری است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان