arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵

امامان جمعه : ماهیت 13 آبان بر استکبار ستیزی استوار است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 امامان جمعه سراسر کشور در خطبه های این هفته با بیان اینکه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است اظهار داشتند : ماهیت و رویکرد اساسی در وقوع رخدادهای مهم یوم الله 13 آبان بر استکبار ستیزی و استقلال طلبی ملت بزرگ ایران استوار است.

به گزارش انتخاب، نمایندگان ولی فقیه در استانها و امامان جمعه با اشاره به اینکه یوم الله 13 آبان به عنوان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است یادآور شدند : تبعید امام راحل در سال 43، گرامیداشت یاد و خاطر دانش آموزانی که در سال 57 به دست نیروهای ساواک به شهادت رسیدند و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال 58 است که این مناسبت های ارزشمند باید برای نسل جوان تشریح شود. 

خطیبان جمعه این هفته همچنین با تاکید بر اینکه برنامه نفوذ آمریکا تغییر باورها، آرمان ها، نگاه ها و تغییر سبک زندگی مردم است اظهار داشتند : هوشیاری مقابل نفوذ دشمنان ، روشنگری و تبیین حقایق ، تکلیف همه ما در مقابله با دشمنان است. 
گروه اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی؛ خطبه های نماز جمعه برخی مراکز استانها را در قالب یک بسته خبری به صورت خلاصه و فشرده در اختیار خوانندگان قرار می دهد. 

**سمنان 
امام جمعه سمنان : سیزده آبان روز فرو ریختن کاخ های استکباری است 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تاکید بر حضور گسترده دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مردم در راهپیمایی روز 13 آبان گفت : 13 آبان روز فریاد کشیدن بر سر آمریکای جنایتکار و فرو ریختن کاخ‌های استکبار جهانی است. 
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه های نمازجمعه این هفته سمنان افزود : روز 13 آبان، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانش آموزان و دانشجویان و لازم است تا همه با هم به قول آن بزرگ زادِ خورشیدگون، حضرت امام خمینی (ره) هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بریزیم. 

**یاسوج 
امام جمعه موقت یاسوج : ماهیت سه رویداد مهم 13 آبان بر استکبار ستیزی استوار است 
امام جمعه موقت یاسوج اظهار داشت : ماهیت و رویکرد اساسی در وقوع رخدادهای مهم یوم الله 13 آبان بر استکبار ستیزی و استقلال طلبی ملت بزرگ ایران استوار ست. 
حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج اظهار داشت: یکی از مهمترین این رخدادها تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 1358 بود که امام راحل از آن به انقلاب دوم یاد کردند. 

**سنندج 
امام جمعه سنندج : 13 آبان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است 
امام جمعه سنندج ضمن گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: 13 آبان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی و افتخاری بزرگ برای دانش آموزان و دانشجویان است. 
ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج افزود: روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران، نقش اساسی داشتند. 

**بندرعباس 
امام جمعه بندرعباس : جامعه امروز نیازمند افراد انقلابی و متقی است 
نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس از مسئولان و متولیان امر آموزش و پرورش خواست که فرزندان جامعه را انقلابی و ارزشی بار بیاورند، چرا که جامعه امروز نیازمند افرادی انقلابی و متقی است. 
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس با اشاره به هشتم آبان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی افزود: امروز انقلاب ما دست بسیجیان و افراد انقلابی است که اگر نادرست عمل کنند، بسیار مخاطره انگیز است و اگر بصیرت و آگاهی لازم داشته باشند، فساد و تباهی آن ها را تهدید نمی کند و به بیراهه نخواهند رفت. 

**قم 
خطیب جمعه قم : ملت ایران به دنبال بیدار کردن روحیه حماسه و عزت در میان مسلمانان است 
امام جمعه موقت قم گفت: ملت ایران به دنبال بیدار کردن روح عزت و حماسه در میان همه مسلمانان است و به طور قطع این کار را خواهد کرد و هیچگاه از مبارزه با استکبار دست بردار نخواهد بود. 
آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: مبارزه با استکبار تعطیل پذیر نبوده و از مبانی انقلاب اسلامی است، یعنی ما تابع قرآن کریم هستیم و اگر مبارزه با استکبار نباشد، ما هم نخواهیم بود. 

**اراک 
امام جمعه اراک : ندای استکبار ستیزی ملت ایران در 13 آبان برای همیشه ماندگار شد 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک 13 آبان را نماد استکبارستیزی ملت ایران عنوان کرد و گفت: واقعیات این روز به یادماندنی باید برای نسل جوان تشریح و تبیین شود. 
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر افزود: یوم الله 13 آبان به عنوان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور تبعید امام راحل در سال 43، گرامیداشت یاد و خاطر دانش آموزانی که در سال 57 به دست نیروهای ساواک به شهادت رسیدند و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال 58 است که این مناسبت های ارزشمند باید برای نسل جوان تشریح شود. 

**ساری 
امام جمعه ساری :تسخیر لانه جاسوسی درسی برگرفته از عاشوراست 
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از جمله درس های عاشورایی و قرآنی بود که باید به عنوان یک درس همواره استمرار یابد. 
آیت الله نور الله طبرسی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساری ، انتقاد از تسخیر لانه جاسوی را ناشی از ساده لوحی و کج فهمی دانست و افزود : هر گونه ارتباط با آمریکا با رسالت انقلاب اسلامی مغایرت دارد. 

**زنجان 
امام جمعه زنجان:استفاده دشمن از تاکتیک های جدید، برای براندازی جمهوری اسلامی ایران است 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دشمن همواره در تلاش برای استفاده از راه های و تاکتیک های نو برای ضربه زدن به ایران با هدف نهایی براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است. 
حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان خوشبین بودن به آمریکا و جبهه استکبار را اشتباه دانست و افزود: نباید از دشمن شناسی غفلت کنیم، باید روحیه مقاومت، ایستادگی و پایداری را در خود تقویت کنیم، چرا که سازش و تسلیم پذیری در مقابل کفر با اسلام ناب محمدی منافات دارد. 

**مشهد 
آیت الله علم الهدی : دشمنان نقشه های یزیدی برای کشور در نظر دارند 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: با دشمنانی روبرو هستیم که نقشه آنها همان طرح و نقشه های یزید در هنگام اسارت اهل بیت(ع) است ، لذا باید در برابر نابکاریهای یزید وار آمریکای ملعون ایستادگی کرد. 
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: حکومت یزیدی با اسارت اهل بیت به دنبال تحقیر ارزشها و اصول اسلامی و همچنین گرفتن جرات از مردم بود تا در مقابل حکومتش مخالفت نکنند. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان