arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵

ناپدری ستایش در رفسنجان دستگیر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: ناپدری ستایش، کودک سه ساله رفسنجانی که مورد آزار قرار گرفته بود با دستور قضایی دستگیر شد. 
 
سرهنگ رضا خلیلی نژاد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود 10 روز پیش صدای ناله این کودک موجب شد تا همسایگان موضوع کودک آزاری را به بهزیستی اطلاع دهند و این کودک توسط اورژانس اجتماعی به بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. 
 
وی تصریح کرد: بر روی بدن این کودک آثاری از سوختگی و شکستگی دست و پا مشاهده می شد. 
 
خلیلی نژاد گفت: پرونده ستایش سه ساله از جمله پرونده هایی بود که ارسال گزارش آن از طریق اورژانس اجتماعی باعث تاثر و ناراحتی هر شنونده ای شد که مادر و ناپدری بی رحم با گرفتار کردن خود در دام اعتیاد آن هم شیشه اینگونه کودک معصوم را مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار دهند و از داد و فریادش لذت ببرند. 
 
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان ادامه داد: با ارسال گزارش و کسب دستور قضایی با ورود به منزل ستایش که در شرایط بسیار بدی نگهداری می شد به بیمارستان منتقل و مادر وی که فرزند دیگری را 8 ماه باردار است، دستگیر کردند ولی ناپدری ستایش که متهم اصلی پرونده بود با اطلاع از موضوع، متواری شد. 
 
وی اظهار کرد: منزل این ناپدری به طور نامحسوس زیر نظر پلیس بود و با کار اطلاعاتی و با تلاش همکارانم در پلیس اطلاعات که با حساسیت، دستگیری متهم اصلی را در دستور کار قرار دادند که عصر دیروز (پنجشنبه) در مخفیگاهش به دام افتاد تا بسزای عمل خود برسد. 

خلیلی نژاد از مردم خواست در صورت برخورد با هر گونه کودک آزاری در همسایگی یا محلات خود مراتب را سریع به پلیس با شماره 110 یا اورژانس اجتماعی 124 اطلاع دهند و با حرکت انسانی خود از وقوع مجدد چنین حوادث ناگواری جلوگیری کنند. 
 
متخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان روز جمعه به گفت: در حال حاضر ستایش در بیمارستان بستری است و از لحاظ روحی حال وی مساعد شده زیرا حمایت های مردمی و عیادت هایی که از سوی مردم صورت می گیرد بر روحیه وی تاثیرگذار بوده است. 
 
دکتر ناهید مسعود پور بیان کرد: با آوردن این کودک زجر کشیده به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان، درمانها و مراقبتها انجام شد و این کودک شکستگی های متعددی در دست و پا داشت که این شکستگی ها تازه نیستند و از دو تا سه هفته گذشته هستند. 
وی گفت: این شکستگی ها خود به خود در حال جوش هستند و هیچ عمل جراحی بر روی وی انجام نمی شود و فقط پای وی گچ گیری شده است. 
 
مسعود پور اضافه کرد: همچنین ستایش دارای شکستگی جمجمه، هماتوم، خونریزی مغزی خفیف و خونریزی زیر پوستی، سوختگی های زیاد، تغذیه نامناسب و کمبود شدید پروتئین بود که با مراقبت های لازم در این بیمارستان روز به روز حال وی بهبود یافته و در حال حاضر از لحاظ جسمی و هم روحی از وضعیت مناسبی برخوردار است. 
 
متخصص اطفال افزود: ستایش چند روزی در این بیمارستان بستری خواهد بود تا کمبود پروتئین بدن وی با مکمل های غذایی جبران شود سپس به بهزیستی تحویل داده می شود. 
 
وی افزود: با توجه به عدم صلاحیت والدین این کودک، بهزیستی وی را به والدینش تحویل نخواهد داد و تا زمانی که خانواده قابل اعتماد سرپرستی ستایش را قبول کنند این کودک توسط بهزیستی نگهداری خواهد شد. 
 
مرکز شهرستان رفسنجان در 110 کیلومتری شمال کرمان است
نظرات بینندگان