arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵

متشنج شدن اوضاع در شرق اوکراین/ سه نفر بر اثر گلوله باران شرق اوکراین کشته شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اوضاع مناطق شرق اوکراین پس از یک دوره ده روزه آرامش نسبی، دوباره متشنج شده و بر اثر تیراندازی و گلوله باران این مناطق توسط نیروهای اوکراینی، سه نفر کشته و شماری هم زخمی شدند.

به گزارش انتخاب، در شبانه روز اخیر منطقه دونتسک در شرق اوکراین (جمهوری خودخوانده دونتسک) بسیار ناآرام بود و بیش از 600 گلوله سلاح های سنگین و خمپاره از سوی نیروهای اوکراینی به سوی این منطقه شلیک شد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز جمعه اعلام کرد: بر اثر این تیراندازی های نیروهای اوکراینی در منطقه پتروفسکی در حومه شهر دونتسک یک غیرنظامی کشته شد.
شهر ماکییفکا در استان دونتسک نیز هدف چندین گلوله خمپاره قرار گرفت که بر اثر آن دو نفر از سکنه این منطقه کشته و شماری نیز زخمی شدند. 
در همین حال و بنا به گزارش رسانه های روسی، در جمهوری خودخوانده لوهانسک همسایه دونتسک هم وضع ناآرام بود و نیروهای اوکراینی مناطق مختلف لوهانسک را با خمپاره هدف قرار دادند که بر اثر ان یک شبه نظامی مخالف دولت اوکراین زخمی شد.
اوضاع در مناطق شرق اوکراین از روز 29 مهر ماه که شهرهای این منطقه هدف تیراندازی های نیروهای اوکراینی قرار گرفتند، نسبتاً آرام بود.
به گزارش رسانه های روسیه در ان روز در جریان تیراندازی ها چهار شبه نظامی روس تبار مخالف دولت اوکراین کشته شدند.
حوادث آن روز همزمان با برگزاری اجلاس گروه چهار نورماندی در برلین با شرکت آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و ولادیمیر پوتین، فرانسوا اولاند و پترو پوروشنکو، روسای جمهوری روسیه، فرانسه و اوکراین، نیروهای اوکراینی تیراندازی ها و گلوله باران مناطق شرق اوکراین را بشدت افزایش دادند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در این ارتباط از بیش از 600 مورد تیراندازی نیروهای اوکراینی به مناطق مختلف جمهوریهای خودخوانده دونتسک و لوهانسک خبر داد.
در آن تیراندازی ها در نقاط مختلف دونتسک چهار شبه نظامی روس تبار کشته و سه نفر دیگر هم زخمی شدند. 
به گزارش رسانه های روسی، دولت اوکراین تلاش می کند نیروی پلیس اروپایی در مناطق مناقشه شرق این کشور مستقر کند و به همین دلیل همزمان با برگزاری اجلاس چهارجانبه در برلین، با گلوله باران مناطق دونباس تلاش کرد وضع این منطقه را ناآرام نشان دهد تا زمینه برای استقرار نیروی پلیس اروپایی فراهم شود.
اوضاع جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک که از ماه آوریل سال 2014 شاهد مناقشه های خونین با نیروهای اوکراینی بوده و تاکنون حدود 10 هزار نفر در جریان آن کشته و دهها هزار نفر دیگر زخمی شده اند، متشنج است و خطر ازسر گرفته شدن مناقشه مسلحانه در این منطقه وجود دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان