arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵

انصارالله یمن شلیک موشک به مکه را تکذیب و آنرا ادعای سعودی ها دانست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی رسمی انصارالله یمن ادعای مقام های عربستان سعودی علیه کشورش درباره شلیک موشک به سمت مکه را تکذیب و هدف از طرح چنین موضوعی را برانگیختن احساسات مسلمانان عنوان کرد.

به گزارش انتخاب، به نقل ازشبکه خبری المیادین، محمد عبدالسلام ادعای ائتلاف تحت رهبری عربستان مبنی بر رهگیری و ساقط کردن یک فروند موشک بالستیک شلیک شده توسط ارتش یمن به سمت مکه مکرمه را تکذیب کرد و گفت: ارتش و کمیته های مردمی می گویند موشکی که به فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز درجده شلیک شده به هدف اصابت کرده است.

فرماندهی ائتلاف تحت رهبری عربستان ادعا کرد که این موشک از استان صعده (شمال یمن) به سمت مکه شلیک شده است.
محمد عبدالسلام با بیان اینکه مردم یمن برخلاف مزدوران آمریکا برای مقدسات در مکه مکرمه حرمت قائل هستند گفت از آغاز تجاوز به یمن، نیروهای یمنی تاکنون هیچ تاسیسات غیر نظامی را هدف قرار نداده اند چه رسد به اینکه بخواهند به اماکن مقدسه درعربستان حمله کنند.

سرتیپ شرف لقمان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن نیز گفت: حمله موشکی به فرودگاه ملک عبدالعزیر در جده موفقیت آمیر بوده و به اهداف مورد نظر دست یافته است.
وی افزود: آنچه سعود ی ها در باره حمله به مکه مکرمه ادعا می کنند، مضحک است زیرا ما آماده ایم جان خود و هرآنچه را که داریم برای حمایت از مکه مکرمه بدهیم.

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به تداوم تجاوز عربستان به یمن و محاصره اقتصادی آن نیمه شب پنجشنبه فرودگاه ملک عبد العزیز در شهر جده را با موشک برکان 1 مورد حمله قرار دادند.

این اولین بار است که یگان موشکی یمن شهر جده پایتخت اقتصادی رژیم آل سعود را عملا به دنبال تداوم تجاوز عربستان به یمن مورد هدف قرار می دهد.

احمد العسیری سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان، با اعتراف به حمله موشکی انصارالله یمن به فرودگاه جده در گفت وگو با رسانه ها از انتقام سخن گفت.

موشک برکان 1 یازدهم اکتبر (20 مهر) نیز پایگاه هوایی ملک فهد را هدف قرار داد . بر اساس تصاویری که نیروهای رصد پخش کردند موشک پنج شنبه شب بصورت دقیق به فرودگاه عبدالعزیز در جده اصابت کرده است.

یگان موشکی یمن دوم سپتامبر( 12 شهریور) موشک برکان 1 را با برد بیش از 800 کیلومتر و با کلاهک انفجاری شدید که عمق خاک عربستان را هدف قرار می دهد، رونمایی کرد.
عربستان وائتلاف متجاوز آن از 19 ماه قبل تاکنون علاوه بر کشتار مردم یمن در حملات هوایی وزمینی با محاصره هوایی فرودگاه صنعا مانع خروج یمنی ها از جمله بیماران وزخمی ها وورود یمنی های خارج از کشور شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان