arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵

5200 مهاجر و پناهجو از ابتدای امسال در سراسر جهان کشته شده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان بین‌المللی مهاجران طی گزارشی از کشته شدن بیش از 5200 مهاجر و پناهجو در سراسر جهان از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون خبر داد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان بین‌المللی مهاجران طی گزارشی از کشته شدن بیش از 5200 مهاجر و پناهجو از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در سراسر جهان خبر داد.

به گزارش انتخاب، این سازمان بین‌المللی با ارائه این آمار اعلام کرد: رقم مهاجران و پناهجویان کشته شده در سراسر جهان از ابتدای سال 2016 تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چیزی در حدود 20 درصد افزایش داشته است.

بر اساس بیانیه منتشره از سوی سازمان بین‌المللی مهاجران، از مجموع 5238 مهاجری که از ابتدای سال جاری کشته شده‌اند، 3930 نفر در جریان مهاجرت از دریای مدیترانه با قایق جان خود را از دست داده‌اند که این رقم در مقایسه با شمار مهاجران کشته شده در این مسیر دریایی طی سال گذشته 170 نفر افزایش داشته است.

گزارش منتشره از سوی سازمان بین‌المللی مهاجران در حالیست که کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گذشته گزارش متفاوتی را ارائه کرد و از کشته شدن بیش از 3800 نفر در دریای مدیترانه از ابتدای ژانویه گذشته تاکنون خبر داد و در مقایسه با شمار مهاجران جان باخته طی سال 2015 از ثبت رکوردی جدید خبر داد.

بنابه گزارش سازمان بین‌المللی مهاجران، خطرناک‌ترین مسیر مهاجرت برای پناهندگان همچنان مسیر دریای مدیترانه به سوی ایتالیا است به گونه‌ای که طی هفته گذشته بیش از 280 مهاجر سوار بر قایق‌هایی در مسیر مهاجرت از لیبی به ایتالیا جان خود را از دست داده‌اند.

آژانس کنترل مرزی اروپا موسوم به «فرونتکس» در گزارش اخیر خود از افزایش قابل توجه ورود مهاجران به ایتالیا خبر داد و اعلام کرد: بیش از 25 هزار مهاجر در ماه ژوئیه وارد ایتالیا شدند که این رقم از افزایش 12 درصدی ورود مهاجران به این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، مهاجران پس از ورود به ایتالیا، به دلیل تدابیر کنترلی شدید در مرز این کشور با فرانسه و سوئیس، دیگر نمی‌توانند به مهاجرت خود ادامه دهند و در ایتالیا ماندنی می‌شوند به گونه‌ای که طبق اعلام شهرداری میلان، بیش از 3000 مهاجر هم‌اکنون در این شهر بلوکه شده‌اند.

بر اساس این گزارش، اغلب این مهاجران وارد شده ایتالیا که از طریق دریای مدیترانه از شمال آفریقا خود را به این کشور رسانده‌اند، از کشورهای نیجریه و اریتره هستند.

علاوه بر این، طبق اعلام این سازمان، گزارش مربوط به مهاجران کشته یا ناپدید شده در سراسر جهان نشان می‌دهد که به طور متوسط طی سال 2016 روزانه حدود 13 مهاجر جان خود را از دست داده‌اند و اجساد بیش از 60 درصد آنها پیدا نشده است.

بحران مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپا طی سال 2015 میلادی شدت بیشتری به خود گرفت و از آن زمان تاکنون به یکی از دغدغه‌‌های سیاستمداران تبدیل شده‌ است. هزاران تن از اتباع کشورهای بحران‌زده در تلاش برای ورود به کشورهای اروپایی هستند و هر روزه شمار زیادی مهاجر که اکثریت آنها را مهاجران سوری، عراقی، افغانی و آفریقایی تشکیل می‌دهند، راه اروپا را در پیش می‌گیرند تا خود را از جنگ‌ها و اوضاع نامناسب حاکم بر کشورهای متبوعشان خلاص کرده و زندگی جدیدی را در پیش بگیرند.

با شدت گرفتن بحران مهاجران، موجی از پناهجویان که بیشتر از کشورهای بحران‌زده خاورمیانه و شمال‌آفریقا بودند راهی اروپا شدند در این بین آلمان در پی سیاست درهای باز مرکل پذیرای بیشترین تعداد مهاجر بود و اتریش همواره از این سیاست انتقاد می‌کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان