arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵

پوتین: غرب ناقوس کلیساها را برای یمنی ها به صدا درآورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسکو - ایرنا - رئیس جمهوری روسیه با اشاره به یکجانبه گرایی آمریکا به عنوان عامل اصلی بروز بحران در مناطق مختلف، گفت: اکنون در یمن چه می گذرد؟ غرب باید ناقوس کلیساها را برای تمامی قربانیان بی گناه به صدا درآورد.

به گزارش انتخاب، ولادیمیر پوتین در یک نشست سیاسی اقتصادی در سوچی روسیه گفت: مناقشه های بین المللی پس از فروپاشی شوروی (سال 1991) و یکجانبه گرایی آمریکا شروع شد که بی توجه به خواسته ها و مواضع دیگر کشورها، اقدام های خودسرانه انجام داد.

پایگاه خبری کاخ کرملین روز شنبه به نقل از سخنان پوتین در باره سیاست های سلطه جویانه واشنگتن و غرب، نوشت: پس از موشکباران بلگراد، حمله به عراق انجام گرفت، اما نخست باید به این پرسش پاسخ می دادند که آیا مجوز این اقدام را از سازمان ملل گرفته اند؟ و قبل از آن هم به افغانستان یورش بردند.

وی اظهار کرد که دلیل این اقدام (حمله به افغانستان) پاسخ به واقعه 11 سپتامبر اعلام شد، در حالیکه باید برای چنین کاری مجوز شورای امنیت سازمان ملل را دریافت می کردند.
رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: سال 2011 نیز قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره لیبی صادر شد که دربرگیرنده ایجاد محدوده پرواز ممنوع بود، اما غرب با نقض قطعنامه این کشور را زیر بمباران هوایی و موشکباران قرار داد.

وی گفت: از سوی دیگر، ضربه زدن به ساختار حکومت در عراق و لیبی و نابودی آن سبب شد تروریست ها خلاء پیش آمده را پر کنند.
وی اظهار کرد: هم اکنون نیز (در غرب) ادعا می شود، براثر اقدام های ضدتروریستی مسکو و دمشق در حلب، تروریسم تشدید می شود، اما آیا این رویدادهای تروریستی در سوریه شروع شد و این کشور چند سال است که هدف حمله های تروریست ها قرار گرفته است؟
پوتین تاکید کرد: در غرب همیشه می گوئید حلب. 

آیا باید منطقه را رها کرد تا لانه تروریست ها شود؟ اگر فکر می کنید در این شهر نباید هیچ کاری کرد تا گروههای تروریستی از بین بروند، پس در موصل هم نباید عملیاتی صورت گیرد.
رئیس جمهوری روسیه گفت: در رقه سوریه هم غیرنظامیان زندگی می کنند، آیا نباید با تروریست ها در این شهر مبارزه کرد.

وی همچنین با اشاره به سخنان اخیر تاریا هالونن رئیس جمهوری فنلاند که گفته بود، ناقوس کلیساها در این کشور برای کشته شدگان حلب نواخته شده است، اظهار کرد: عملیات آزاد کردن موصل شروع شده و تروریست ها 200 نفر را برای متوقف کردن عملیات کشته اند، پس شما ناقوس کلیساها را هم برای این کشته شدگان به صدا دربیاورید.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت: در حمله هوایی ائتلاف آمریکا به مراسم عروسی در افغانستان 120 نفر کشته شدند، آیا این قربانیان را از یاد برده ایم.
پوتین در پایان گفت: اکنون نیز در یمن چه می گذرد؟ پس ناقوس کلیساها باید برای تمامی این قربانیان بی گناه طنین انداز شود.

رژیم سعودی و ائتلاف وابسته از فروردین ماه سال گذشته با حمایت آمریکا و غرب برای به شکست کشاندن انقلاب مردمی یمن، این کشور را زیر شدیدترین بمباران های شبانه روزی قرار داده است که تاکنون سبب کشته شدن حدود 10 هزار نفر به ویژه از زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها نفر و همچنین ویرانی شهرهای مختلف شده است. 
نظرات بینندگان