arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵
مشاور رئیس مجلس خبر داد:

عربستان تاکنون دیه قربانیان فاجعه منا را نداده است/ دو روایت از مفقودین ایرانی فاجعه منا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منصور حقیقت پور، با بیان اینکه هنوز دیه ای برای قربانیان فاجعه منا پرداخت نشده گفت: باید پیگیری کنیم که به یک نحوی یا به صورت داخلی و یا علی الحساب دیه پرداخت شود تا در آینده به نتیجه قطعی برسیم.

به گزارش انتخاب، نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی در کمیته پیگیری فاجعه منا اظهار داشت: وقتی به این جانباختگان واژه شهید اطلاق شود آن وقت امتیازهایی نظیر کسر مالیات، عوارض و خدمات دانشگاهی به آنها تعلق می گیرد.


وی با تاکید براینکه باید نیازهای خانواده هایی که سرپرست خود را در این حادثه از دست داده اند تامین شود، اظهار داشت: باید تدبیری شود تا این خانواده ها حقوق دریافت کنند چون خیلی از این ها 20 سال پیش ثبت نام کرده بودند و مشاغلی چون کشاورزی و کارگری داشته اند و حالا خانواده هایشان با از دست دادن این افراد در تنگنا قرار گرفته اند.


حقیقت پور با بیان اینکه عربستان تاکنون هیچ خسارتی نداده و هیچ همکاری در زمینه پرداخت دیه جانباختگان منا نداشته عنوان کرد: وزارت خارجه باید از طریق مراجع بین المللی این حادثه را پیگیری نماید.



مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تعداد مفقودی های این فاجعه اظهار داشت: ما با دو روایت مواجه ایم یکی مسئولین سازمان حج که ادعا می کنند هیچ مفقودی نداریم و دیگر خانواده جانباختگانی که عزیزانشان از حج به ایران بازنگشته اند و این گویا وجود افراد مفقود شده در این حادثه است.


وی تعداد جانباختگان این حادثه را 466 نفر برشمرد و از تعداد افرادی که در عربستان مفقود شدن اظهار بی اطلاعی کرد.


حقیقت پور با تاکید براینکه باید برای پوشش دادن به مطالبه خانواده های جانباختگان فاجعه منا علیه عربستان محکومیت حقوقی صورت بگیرد اظهار داشت: اقدامات دیگر باید به نفع مردم باشد تا خانواده های شهدا از نظر جنبه های مالی و معنوی مورد توجه قرار بگیرند. اگر چه تاکنون اقداماتی در خصوص تسری امتیازات شهدا به صورت کم و زیاد به این خانواده ها انجام شده است.


وی در پایان با اشاره به بحث خدمات درمانی گفت: باید به این به خانواده های این افراد خدمات درمانی داده شود زیرا برخی از آنها در خانواده هایشان فرزند معلول دارند.


منبع: میزان
نظرات بینندگان