arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵

عضو فراکسیون امید: استقلال مجلس باید حفظ شود/ نباید تفسیرهای فراقانونی انجام دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو فراکسیون امید با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری، گفت: تفسیر به نفع از فرمایشات رهبر انقلاب به مردم سالاری آسیب خواهد زد.

به گزارش انتخاب، عبدالله حاتمیان ، با اشاره به اینکه نظارت بر نمایندگان می‌بایست برعهده مجلس و قوه مقننه خودگردان باشد، اظهار کرد: مجلس با قانون و آیین‌نامه‌های داخلی اداره می‌شود و در این آیین نامه‌ها جزئی‌ترین رفتار و حرکات نمایندگان مشخص شده است.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استقلال مجلس باید حفظ شود، اگر برای نظارت مجلس کمبود قانون وجود دارد، می‌بایست در خود مجلس قانون داخلی برای نمایندگان تصویب شود و نباید تفسیرهای فراقانونی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: نظارت شورای نگهبان تا مرحله تایید انتخابات است و پس از آن نظارت بر رفتار نمایندگان توسط مجلس صورت می‌گیرد، چنانچه این استقلال گرفته شود تصمیم بسیار مخوفی است و ضربه مهلکی به مردم سالاری واقعی می زند.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه با گرفتن استقلال مجلس شورای اسلامی راه برای سوء استفاده برخی جریانات در کشور باز خواهد شد و با اعمال نفوذهای باندی و جناحی سعی در حذف جناح‌های رقیب صورت می‌گیرد، عنوان کرد: در حال حاضر نیز نظارت بر نمایندگان وجود دارد و چنانچه نماینده‌ای از قوانین تخطی کند با او برخورد می‌شود.

حاتمیان با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: مجلس خانه ملت است و در مسائل اخیر مانند پدیده شاندیز، حقوق‌های نجومی و سوء استفاده‌های مالی نیز مشاهده کردیم که امید آخر مردم به نمایندگان خود و پارلمان بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان