arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵

پیش‌روی نیروهای شیعه در غرب موصل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عملیات نیروهای شیعه  (حشد شعبی) در جنگ موصل آغاز شده است و براساس گزارش های اولیه این نیروها در مناطق مورد نظر پیشروی داشته اند. 

به گزارش فرارو، صبح امروز گروه حزب الله از نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد شعبی) اعلام کرد که عملیاتی را در غرب موصل علیه داعش آغاز کرده است. 

این عملیات برای بازپس گیری شهر استراتژیک تلعفر است. شهری که در غرب موصل و در مرز سوریه قرار دارد. 

نیروهای حشد شعبی به دنبال آن هستند تا راه ارتباطی سوریه به موصل از مسیر تلعفر را قطع کنند. به این ترتیب کمربند محاصره داعش در موصل تنگ تر می شود. 

جعفر حسینی، سخنگوی کتائب حزب ا لله گفته است نیروهای ایرانی به  حشد شعبی در این عملیات مشورت می‌دهند و هواپیماهای عراقی نیز با حملات هوایی از آنها حمایت می‌کنند.

در همین حال ساعاتی پس از آغاز عملیات، نیروهای شیعه وارد روستای «تل طیبه» در غرب موصل شدند.

حشد شعبی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این نیروها توانسته‌اند مناطق «عین البیضه» و «الصجمه» را در جنوب غرب موصل آزاد کنند.

جعفر حسینی می گوید قرار نیست نیروهای حشد شعبی وارد موصل شوند، به گفته او حشد شعبی بر آزادسازی تلعفر و مناطق غربی موصل تمرکز کرده است. 

تلعفر در نزدیکی مرز با سوریه قرار دارد و نیروهای داعش در دو سوی این مرز حضور دارند و به راحتی نیرو و سلاح میان موصل و رقه، مقر این گروه در سوریه منتقل می‌کنند. 

در عملیات آزادسازی تلعفر نیروهای «عصائب اهل الحق»، «بدر»، «النجباء»، «کتائب سید الشهداء»، «کتائب الامام علی» و «حزب الله»‌عراق، حضور دارند. 

نظرات بینندگان