arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵

سرکرده داعش در غرب افغانستان به هلاکت رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«عبدالرزاق مهدی» سرکرده نظامی داعش در غرب افغانستان به دست طالبان کشته شده است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری «جمهور»، مسئولان محلی در ولایت «فراه» اعلام کردند که عبدالرزاق مهدی، سرکرده نظامی داعش و مسئول آموزش عوامل انتحاری این گروه تروریستی در غرب افغانستان به دست طالبان کشته شده است.

عبدالرزاق مهدی از جمله خطرناک‌ترین تروریست های داعش در افغانستان بوده که مسئولیت حملات تروریستی و انتحاری را بر عهده داشت.

«اجمل زاهد» فرماندار گلستان اظهار داشت: اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که حدود دو ماه پیش، در منطقه «کوهستانات» ولایت فراه، عبدالرزاق مهدی، فرمانده ارشد گروه داعش در غرب افغانستان توسط طالبان کشته شده است.

وی در ادامه افزود: شهر گلستان به دلیل هم مرز بودن با هلمند، منطقه‌ای امن برای رفت و آمد طالبان و گروه تروریستی داعش است.

اجمل زاهد در ادامه اعلام کرد: منطقه‌ای که عبدالرزاق مهدی در آنجا به هلاکت رسیده از جمله مناطق صعب العبور گلستان بوده و به همین دلیل خبر کشته شدن وی با تاخیر منتشر شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: حدود دو ماه پیش یک منبع ناشناس که خود را وابسته به طالبان افغانستان معرفی کرد، در تماس تلفنی خبر داد که یک عضو این گروه با شناسایی موقعیت عبدالرزاق مهدی در شهر گلستان، او و دو تن دیگر از همراهانش را از پای در آورده است.

اطلاعات نشان می‌دهد که عبدالرزاق مهدی، دو سال پیش همراه با مولوی «عبدالرزاق منصور»، یکی دیگر از فرماندهان داعش، در شهر «خاک سفید» ولایت فراه، پایگاهی را ایجاد کرده و در حال تقویت نیروهای خود بودند.

نظرات بینندگان