arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵

تهدید عجیب دو نماینده گیلان/ یا گزینه ما یا تحقیق و تفحص!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی از نمایندگان استان گیلان در پی انتصاب مدیرکل جدید سازمان امور مالیاتی آن استان سازمان مزبور را تهدید به تحقیق و تفحص کردند.

به گزارش انتخاب، چهارشنبه هفته گذشته در حاشیه معارفه مدیرکل جدید سازمان امور مالیاتی استان گیلان پس از آنکه سازمان مزبور از انتصاب گزینه مورد حمایت چند تن از نمایندگان به دلیل سیاست فراگیر خود در عدم انتصاب مدیران بومی به دلیل مشکلاتی که در گذشته رخ داده بود امتناع کرد با تهدید نمایندگان به طرح تحقیق و تفحص در محلس مواجه شد.
سازمان امور مالیاتی کشور در سیاست جدید خود که بر مبنای آن مدیران بیش از نیمی استانها را منصوب کرده از انتصاب مدیران بومی دوری گزیده زیرا معتقد است تجربه سالهای گذشته نشان میدهد مدیران بومی به دلیل فشارهای روانی و مناسبات درون استانی یا در فرایند انجام ماموریت های خود دچار مشکلات اساسی و موانع جدی میشوند یا شائبه هایی مبنی بر رانت خواهی و یا سفارشات متعدد برای تبعیض در اخذ مالیات به ویژه از شرکت های بزرگ که دارای لابی های قوی هستند به وجود می آید.

در همین خصوص برای استان گیلان نیز مانند سایر استانها چنین سیاستی در پیش گرفته شد اما برخی نمایندگان به ویژه دوتن از آنها که ارتباط موضوعی نزدیکتری نیز دارند با تهدید به طرح تحقیق و تفحص از سازمان امور مالیاتی خواهان لغو جلسه معارفه و انتصاب نیروی بومی مورد حمایت خود به این سمت شدند که از سوی سازمان مالیاتی رد شد و این اتفاق سبب حمله شدید نمایندگان یادشده در فضای سیاسی استان علیه وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی شد.
فشارها در حالی بیشتر شده که مجموعه مدیریتی استان و کارکنان سازمان در آن استان از انتصاب صورت گرفته اعلام رضایت و حمایت کرده اند.

حال باید دید آیا در روزهای آینده این دعوای شخصی منجر به فضا سازی علیه سازمان مالیاتی در مجلس خواهد شد یا نمایندگان به این تصمیم که درباره سایر استانها نیز اعمال شده تمکین می کنند.

برچسب ها: انتصاب ، تفحص ، بومی
نظرات بینندگان