arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵

تلاش «اولاند» برای تعطیل کردن اردوگاه های غیر قانونی مهاجران در پاریس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری فرانسه پس از تمجید از وزارت کشور و نیروهای پلیس برای تخلیه و تخریب اردوگاه کاله، تاکید کرد که بزودی همه اردوگاه های غیر قانونی مهاجران را در پاریس تعطیل می کند.

به گزارش فرانس 24، ما دیگر تحمل وجود اردوگاه کاله را نداشتیم. اردوگاه کاله شایسته کسانی که در فرانسه پذیرش می شوند، نبود، روند پناهندگی این افراد در فرانسه باید تسریع یابد و انتقال آنها به سایر مراکز پذیرش این اجازه را به ما می دهد.

فرانسوا اولاند گفت: به تمام دستگاه های قضایی، انجمن ها و نهادها تبریک می گویم چرا که این اقدام در بازه کوتاه مدت نتایج بسیار خوبی در بر خواهد داشت. ما توانستیم بیش از پنج هزار مهاجر را از اردوگاه کاله تخلیه و آنها را در محل های پیش بینی شده پذیرش کنیم.

اولاند خاطر نشان کرد: در پاریس نیز اردوگاه هایی مانند اردوگاه های کاله وجود دارد که ما آنها را بزودی تخلیه خواهیم کرد. برنامه دولت راه اندازی مراکز پذیرش پناهجویان است تا بتوانیم اردوگاه های غیرمجاز را تخلیه کنیم. فرانسه در برابر اروپا مسئولیتی دارد که همان تضمین امنیت مرزهای خارجی است. ما نمی توانیم به پناهجویانی که حق ورود ندارند، اجازه دهیم وارد مرزهای اروپا شوند. 

بر اساس این گزارش، موسسه های غیردولتی فعال در زمینه حقوق مهاجران اعلام کرده اند که در روزهای اخیر تعدادی از پناهجویان زاغه های کاله به پاریس آمده اند، دولت این مطلب را تکذیب می کند.

این موسسه ها اعلام کرده اند که از دوشنبه هفته گذشته، تعداد چادرهای مسافرتی پناهجویان در منطقه 19 پاریس، افزایش یافته و شمار ساکنان آن از دو هزار به سه هزار نفر رسیده است.

هرچند که فهمیدن اینکه پناهجویان تازه وارد از کجا به پاریس آمده اند اما مساله قطعی در مورد آن ها شرایط دشوار زندگی همه آنها با توجه به سرد شدن هوا به ویژه در شب هاست.

شهرداری پاریس ارتباط افزایش شمار پناهجویان در پاریس را با تخریب زاغه «جنگل» مرتبط می داند، در حالی که وزارت کشور فرانسه این ارتباط را رد می کند.

وزارت کشور فرانسه چهارشنبه شب با اعلام خبر انتقال پنج هزار و 596 مهاجر ساکن زاغه «جنگل»، اتمام عملیات تخلیه اردوگاه را اعلام کرد. این در حالی بود که شمار ساکنان این منطقه بر پایه برآوردهای غیر رسمی هفت تا 10 هزار نفر اعلام شده بود. همچنین قرار بود که این عملیات دو روزه تا یک هفته به طول بینجامد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان