arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵

همسر اوباما، رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طبق نظرسنجی‌ها میزان محبوبیت مردمی میشل اوباما در طول هشت سال ریاست جمهوری شوهرش همواره از اوباما بالاتر بوده است و هوادارانش اکنون می‌خواهند که او نامزد ریاست جمهوری شود. با این حال اوباما گفته است که همسرش نه در 2020، نه 2024 و نه هیچ زمان دیگر کاندیدا نخواهد شد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، با این حال میشل اوباما، بانوی اول آمریکا در انتخابات 2016 به چهره‌ای بسیار محبوب تبدیل شده و کمپین هیلاری کلینتون هم به او به چشم یک عنصر موثر می‌نگرد. میشل پنجشنبه گذشته به همراه هیلاری در جمع حامیان این نامزد دموکرات در کارولینای شمالی حاضر شد و در کنار هیلاری مقابل حدود 10 هزار تن از حامیانش ایستاد.

طبق نظرسنجی گالوپ، میشل اوباما محبوبیت 64 درصدی دارد و از همین رو جای تعجب ندارد که هواداران میشل 52 ساله به دنبال آن هستند تا بدانند که آیا همسر باراک اوباما هم مثل هیلاری راه کاخ سفید را در پیش می‌گیرد یا خیر. با این حال اوباما جمعه در مصاحبه‌ای با برنامه رادیویی "نوسان در صبح" گفت: او (میشل) هرگز برای ریاست جمهوری نامزد نمی‌شود. او خوش‌ذوق و با استعداد است و همیشه به او افتخار کرده‌ام اما میشل صبر یا تمایل اینکه واقعا نامزد بشود را ندارد.

میشل اوباما هم پیشتر این گمانه‌زنی را رد کرده و گفته بود که دخترانش به اندازه کافی یکی از والدینشان رئیس‌جمهور بوده است. او اما تاکید کرده بود که می‌تواند بیرون از سیستم سیاسی هم تاثیرگذار باشد.

در شرایطی که خانواده اوباما برای ترک کاخ سفید در ژانویه 2017 آماده می‌شوند، او اشاراتی به برنامه‌های آتی خود کرده است. میشل ماه ژوئن با راه‌اندازی کمپینی 20 میلیون دلار برای طرح ابتکاری "بگذارید دختران بیاموزند" پول جمع‌ کرد و وعده داد تا کار روی آموزش دختران را حتی پس از ترک کاخ سفید دنبال کند. او همچنین وعده داد تا روی تغذیه سالم و حمایت از خانواده نظامیان پس از ترک کاخ سفید کار کند.

میشل اوباما پیش از آنکه بانوی اول آمریکا شود، به عنوان معاون دانشجویی در دانشگاه شیکاگو و معاون جوامع و امور خارجی در مرکز پزشکی دانشگاه شیکاگو مشغول به کار بود و این احتمال وجود دارد که او سال 2017 به حوزه آکادمیک خود بازگردد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: نظرسنجی ، نامزد ، کمپین
نظرات بینندگان