arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵

وقتی چشم‌ها و دستخط شما، شخصیت‌تان را لو می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 زمانیکه دو نفر برای اولین بار یکدیگر را ملاقات می کنند طبیعی است که در رفتارها و عکس العمل های هم به دنبال نشانه هایی از صداقت، نوع دوستی، ذکاوت و هر چیز دیگری باشند تا بتوانند تصمیم بگیرند آیا این معاشرت اولیه را بسط بدهند یا خیر.

به گزارش انتخاب؛ در همین راستاست که اگر با فوت و فن عکس‌العمل‌های افراد آشنا شوید متوجه خواهید شد که چطور شکل دست دادن آدمها، وقت‌شناسی‌شان و چشمهایشان به همراه چندین و چند فاکتور دیگر پرده از رازهای شخصیتی شان برمی دارد.

با این فوت و فن ها بیشتر آشنا شوید و بدانید که زبان بدن بیشتر از آن چیزی که فکرش را می کنید می تواند رازهای درونی شما را برای دیگران آشکار کند.

دست دادن شما...

خیلی از افرادی که مورد تحقیق قرار گرفته اند بر این عقیده اند که می‌توان آدم ها را بر اساس نوع دست دادنشان قضاوت کرد.

آنهایی که قوی و محکم دست می دهند، به همان نسبت شخصیت های قوی دارند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند.

در کنار این، افرادی که شل و ضعیف دست می دهند معمولا شخصیت های ضعیفی دارند و ترجیح می دهند سراغ کارهایی بروند که از راحت ترین راه ها به نتیجه برسند.

در همین زمینه یک تحقیق نشان می دهد افرادی که محکم و استوار دست می دهند اصولا آدم هایی هستند برون گرا که بیشتر احساسات خود را بروز می دهند و کمتر خجالتی و عصبی خواهند بود.

وقت شناسی شما...

آیا برای یک قرار بسیار مهم دیر کرده اید؟ در اینصورت فردی که منتظر شماست ممکن است پیش خودش فکر کند به لحاظ شخصیتی نمی تواند روی شما خیلی حساب باز کند.

این را بدانید که یک فرد فعال قطعا سر وقت در قرار خود حاضر می شود. این فرد با انگیزه است ، ذهنی سازمان یافته دارد و برای زمان خودش ارزش قائل است چون روی یکساعت قبل و بعد ساعت قرار خود هم برای پیشبرد کارهایش حساب کرده.

با این حال و بر حسب تحقیقات علمی افرادی که به طور کلی دیر بر سر قرارهای خود حاضر می شوند لزوما آدم های بی ملاحظه ای نیستند بلکه می توانند افرادی کند باشند که زیادی خونسرد هستند.

دستخط شما...

مهم نیست که درباره چه می نویسید، مهم این است که دستخط شما حرف های زیادی برای گفتن دارد، آن هم درباره شخصیت شما.

افرادی که حین نوشتن قلم را روی کاغذ به شدت فشار می دهند معمولا در نوع نگرش خود افراد خیره سری هستند. اما در عین حال اعتماد به نفس زیادی دارند.

خط شناس حرفه ای، کثی مک نایت می گوید افرادی که نامه های بلند می نویسند معمولا افراد مردم داری هستند و در معاشرت با مردم قرار دارند، در حالیکه آن عده که نامه های کوتاه می نویسند، معمولا درونگرا هستند.

وقتی در یک نامه خطوط به سمت راست کج می شوند یعنی فرد نگارنده شخصیتی دوستانه و احساساتی دارد.

افرادیکه دستخط آنها در نگارش یک متن به هیچ سمتی کج نمی شود اصولا افرادی عملگرا هستند. و آنهایی که دستخطشان به سمت چپ گرایش پیدا می کند، افرادی درونگرا هستند.

رنگ مورد علاقه شما...

تئوری وجود دارد مبنی بر اینکه چطور رنگ مورد علاقه شما پرده از رازهای شخصیتی‌تان برمی‌دارد. مثلا این تئوری می‌گوید اگر رنگ مورد علاقه شما زرد است، شما فردی هستید با درخواست‌های منطقی و ارزش‌های فردیتی.

در عین حال طبق مقاله‌یک روانشناس در سایکولوژی تودی،‌ فرضیه‌ای با کمی تفاوت می‌گوید افرادی که رنگ قرمز را دوست دارند به لحاظ شخصیتی سرسخت و مصمم هستند در حالیکه افراد علاقه‌مند به رنگ زرد، از یادگیری لذت می‌برند و همه جا به دنبال خوشی هستند.

سلیقه شما در موزیک...

بر اساس تحقیقی که در سال 2003 انجام شد،‌ افراد بر اساس سلیقه خود در زمینه موسیقی قضاوت شده‌اند. 
این تحقیق می‌گوید افرادی که به موسیقی‌های ترکیبی و منعکس کننده تفکر آهنگساز علاقه‌مند هستند؛ آدم‌هایی بازتری به حساب می‌آیند به این ترتیب که آنها تجربیات جدید را می‌پذیرند، شخصیت لیبرالی دارند و از گنجایش ذهنی وسیعی برای پذیرش تازه‌ها برخودارند.

در عین حال همین مطالعه می‌گوید آن عده که موزیک‌های معمولی و شاد را ترجیح می‌دهند معمولا افرادی هستند برونگرا و اهل ورزش.

ارتباط چشمی شما...

دست دادن شل و بی‌رمق به همراه ناتوانی در برقراری ارتباط چشمی ثابت، نشان دهنده ضعف طرف مقابل در کنترل خود است.

بر همین اساس آدرین فارنهام یکی از روانشناسان سایت سایکولوژی تودی می‌گوید افراد برونگرا خیلی بیشتر از درونگراها تلاش می‌کنند حین مکالمه خود با طرف مقابل ارتباط چشمی برقرار کنند و او را نگاه کنند.

بر همین اساس افرادی که حین مکالمه ارتباط چشمی بیشتر با طرف مقابل خود برقرار می‌کنند از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار هستند و شخصیت اجتماعی قوی‌تری دارند.

شکل سوال پرسیدن شما...

حتی اگر یک نفر در طول مکالمه با شما درباره خودش هیچ چیزی نگوید باز هم می‌توانید رازهای شخصیتی او را کشف کنید.

وقتی یک نفر را برای اولین بار می‌بینید به این نکته دقت کنید که چقدر زمان می‌برد تا او هم از شما در برابر پرسش‌هایی که مطرح کرده‌اید سوالی بپرسد. شاید برایتان عجیب باشد وقتی بدانید که این موضوع تا چه اندازه می‌تواند نشان دهد فرد مقابل شما یک گیرنده است یا یک دهنده. به این ترتیب مشخص خواهد شد که طرف مقابل شما، صرفا شما را دوست دارد یا اینکه آنچه که شما می‌توانید به عنوان خدمات به او عرضه کنید را دوست دارد.

اگر شما ناخن‌هایتان را می‌جوید...

موضوع خیلی ساده و مشخص است. وقتی فردی ناخن‌هایش را می‌خورد یعنی در درون به شدت خودخوری می‌کند.

ناخن خوردن،‌ کندن موها و پوست یعنی اینکه آنها به کمال گرایی تمایل دارند هر چند نمی‌توانند کاملا خودشان را آرام نگه دارند و در درون استرس دارند.

نظرات بینندگان