arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵

تلفات سنگین جیش الفتح در حلب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع خبری وابسته به گروهک‌های تروریستی از تلفات سنگین «جیش الفتح» در محورهای عملیاتی غرب حلب خبر می‌دهند.

به گزارش فارس، «سانا»، خبرگزاری رسمی سوریه در گزارشی از جدیدترین تحولات میدانی شهر حلب از ادامه عملیات نیروهای نظامی این کشور در این شهر خبر داد.

به نوشته سانا نیروی هوایی ارتش سوریه تحرکات گروه‌های تروریستی مسلح در «پروژه 1070 دستگاه» حلب را هدف گرفته و بمباران و مهمات و سلاح‌های آنها را منهدم کردند.

این درحالی است که در ادامه دفع حملات ائتلاف تروریستی تکفیری جیش الفتح که 12 گروه احرار الشام، جبهه النصره، نورالدین زنکی، جیش المجاهدین، الجبهة الشامیة، جبهه انصارالدین، اجناد الشام، فیلق الشام،الویه صقور الشام، جیش التحریر، الحزب الاسلامی الترکستانی و تجمع فاستقم کما اُمرت را دربر می‌گیرد، نیروهای ارتش سوریه صبح امروز (یک‌شنبه) برای دومین روز متوالی حملات این گروه‌ها در چارچوب عملیات «ملحمة حلب» (حماسه حلب) را دفع کرده و خسارات سنگین جانی و مادی به تروریست‌ها وارد کردند.

عملیات «ملحمة حلب» (حماسه حلب) از بامداد جمعه در دو محور غرب و جنوب غرب شهر حلب با هدف مشغول کردن ارتش سوریه و ممانعت از ادامه محاصره بخش شرقی حلب که در تصرف گروه‌های تروریستی مسلح است و جلوگیری از ادامه پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سمت شهرک‌ها و محله‌های شرقی حلب آغاز شده و بشدت ادامه دارد.

براساس این گزارش علی رغم حملات گسترده و شدید گروه‌های تروریستی وابسته به ائتلاف‌های «جیش الفتح» و «فتح حلب» در محورهای غربی و جنوب غربی حلب نیروهای ارتش سوریه طی دو روز اخیر خسارات سنگین مادی و تلفات جانی بسیاری به گروه‌های تروریستی وارد کردند.

به گونه‌ای که علی‌رغم تمام تکذیب‌ها و سانسورهای خبری برخی از صفحات اینترنتی وابسته به گروه‌های مسلح اذعان کردند، در جریان نبردهای 24 ساعت گذشته 60 تروریست مسلح کشته شده‌اند و نام این تروریست‌ها را نیز به پیوست خبر اعلام کرده‌اند.

به نوشته این منابع خبری نزدیک به گروه‌های مسلح در میان کشته‌های گروه‌های تروریستی فرماندهان میدانی جبهه النصره و ارتش آزاد و شماری انتحاری نیز مشاهده می‌شوند.

این منابع خبری افزودند: بخش اعظم این کشته‌ها را عناصر مسلح خارجی تشکیل می‌دهند که به صفوف گروه تروریستی تکفیری «جیش الفتح» ملحق شده بودند.

همچنین در این نبردها ده‌ها تروریست مسلح نیز زخمی شدند که معروف‌ترین آنها «ابو العباس عندان»، فرمانده برجسته جیش الفتح و مسئول محور عملیاتی بنامین در غرب بود. ابو البراء، ابو سیخو و ابو قاسم از دیگر چهره‌های برجسته گروه‌های مسلح بودند که در نبردهای غرب حلب زخمی شده‌اند.

در جدیدترین تحولات جاری در این جبهه عملیاتی غرب حلب، منابع میدانی سوری ساعتی پیش از حمله ائتلاف تروریستی تکفیری جیش الفتح با گلوله‌های حاوی گاز سمی به آکادمی نظامی در غرب حلب و مسمومیت شماری غیرنظامی در این حملات خبر ‌دادند.

نظرات بینندگان