arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵

گالوپ : بیشتر آمریکایی ها کلینتون را شایسته رئیس جمهوری می دانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتیجه نظر سنجی اخیر موسسه گالوپ نشان می دهد که بیشتر مردم آمریکا هیلاری کلینتون را از نظر دیدگاه های سیاسی واجد صلاحیت بیشتری برای رهبری کشورشان می دانند.


به گزارش انتخاب، موسسه پژوهشی گالوپ با انتشار نتایج آخرین نظر سنجی خود در رابطه با انتخابات آمریکا نوشته است که بیشتر مردم این کشور هیلاری کلینتون را از نظر شخصیت و دیدگاه های سیاسی برای ورود به کاخ سفید و رهبری کشورشان شایسته تر می دانند.
گالوپ در این نظر سنجی که در روز های 27 و 28 اکتبر انجام شده از مردم آمریکا پرسیده است که نظر آن ها در مورد قابلیت های شخصیتی و رهبری دو نامزد مطرح در انتخابات ریاست جمهوری چیست و به نظر آن ها کدام یک صلاحیت بیشتری برای ورود به کاخ سفید را دارند.
32 در صد از پرسش شوندگان ترامپ را فرد با صلاحیت تری برای رهبری این کشور دانسته اند، 51 در صد گفته اند که کلینتون به لحاظ شخصیتی و قابلیت ها ی رهبری صلاحیت بیشتری برای رسیدن به این مقام را دارد.
در همین نظر سنجی 45 در صد از شرکت کنندگان گفته اند که دیدگاه های کلینتون در رابطه با مسائل مورد نگرانی آنان نزدیک تر است و در مقابل 46 در صد از آن ها ترامپ را از این نظر بهتر می دانند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان