arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵

ابراز نگرانی فعالان حقوق بشری از اعدام یک جوان معلول در عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فعالان حقوق بشری ابراز نگرانی کرده‌اند که ریاض قصد دارد یک جوان شیعه معلول را به اتهام شرکت در اعتراضات خیابانی اعدام کند.

به گزارش انتخاب، فعالان حقوق بشری ابراز نگرانی کرده‌اند که عربستان قصد دارد یک جوان شیعه معلول را به اتهام مشارکت در اعتراضات خیابانی اعدام کند.

روزنامه «تایمز» انگلیس، گزارش داده که ریاض قصد دارد «آدم منیر» جوان 23 ساله را که از مشکل بینایی و ناشنوایی رنج می‌برد به اتهام مشارکت در اعتراض‌های خیابانی به آل سعود در سال 2011 اعدام کند.

بر اساس این خبر آدم منیر در فوریه سال 2012 به اتهام حضور در اعتراضات خیابانی شهر قطیف بازداشت شده و تا امروز در زندان به سر می‌برد.

خانواده این زندانی عربستانی اعلام کرده که او زیر شکنجه وادار به اعتراف شده و در طول مدتی که در زندان مورد شکنجه قرار گرفته توانایی شنوایی یک گوش سالم‌اش نیز از بین رفته و کاملا ناشنوا شده است.

بر اساس گزارش‌های سازمان های حقوق بشری شماری از 47 نفری که عربستان به اتهام فعالیت تروریستی در کنار شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعه اعدام کرده بود زیر سن قانونی بوده‌اند.

علاوه بر آدم شمار دیگری از زندانیان عربستانی که به اتهام اعتراض به سیاست‌‌های آل سعود در زندان به سر می‌برند و به اعدام محکوم شده‌اند در زمان بازداشت زیر 18 سال بوده‌اند؛ «علی محمد النمر» برادر زاده شیخ نمر از این جمله است که با حکم اعدام رو به رو شده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان