arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵

گفت‌وگو با قهرمان قایقرانی ایران که داعش پدرش را شهید کرد

دختر قایقران ۱۵ ساله ایران بعد از گذشت ۱۰ روز از شهادت پدرش توسط داعش در رقابت‌های قهرمانی کشور شرکت کرد و به مقام قهرمانی رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"راسپینا قویدل" ۱۵ ساله که در سالروز تولدش، پدرش را از دست داد، در رقابت‌های قایقرانی آب‌های آرام و در بخش جوانان موفق به کسب عنوان قهرمانی ماده کایاک شد.

به گزارش انتخاب، جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ چهار ایرانی در حمله داعش در شهر کرکوک عراق به شهادت رسیدند. کوروش قویدل تکنسین برق یکی از ایرانی‌هایی بود که در این حمله به شهادت رسید. او قبل از شهادتش با داعش درگیر شد و یکی از افراد این گروه را هم کشت.

تنها ۱۰ روز بعد از این اتفاق، دختر این شهید در مسابقه‌های قایقرانی جوانان ایران به مقام قهرمانی رسید.

گفت‌وگو با قهرمان قایقرانی ایران که داعش پدرش را شهید کرد

او درباره کسب این قهرمانی آن هم در شرایط سخت صحبت کرد.

* ۳۰ مهر بر اثر حادثه‌ای که رخ داد پدرت در کرکوک عراق و توسط داعش به شهادت رسید.

شرایط بسیار سختی داشتم. تنها ۱۰ روز بعد از دست دادن پدرم باید در مسابقه‌های قهرمانی کشور شرکت می‌کردم. قطعاً در چنین شرایطی همه ترجیح می‌دهند که این کار را انجام ندهند چرا که اصلا شرایطی طوری نیست که یک فرد بتواند از عهده کاری بربیاید اما من فقط به خاطر پدرم تصمیم گرفتم در این رقابت‌ها شرکت کنم.

* در زمان برگزاری مسابقه، تحمل این شرایط برایت سخت نبود؟

پدرم همیشه در کنار من بود و زمانی که در تمرین‌ها حاضر می‌شد، انتهای خط می‌ایستاد و من را تشویق می‌کرد. زمانی هم که می‌خواستم مسابقه بدهم احساس کردم پدرم باز هم در انتهای خط منتظر من است. مسابقه دادن در این شرایط بسیار سخت بود اما من به خاطر خوشحالی او این کار را انجام دادم.

با وجود اینکه پدر من قایقران نبود اما به مانند یک مربی تمام کارهای من را پیگیری می‌کرد و همه اطلاعاتی که به من کمک می‌کرد را می‌دانست. من با او پیشرفت کردم و از این پس خیلی سخت است که بدون او به راهم ادامه بدهم.


گفت‌وگو با قهرمان قایقرانی ایران که داعش پدرش را شهید کرد

شهید کوروش قویدل به همراه دخترش


* با وجود سخت و تلخ بودن اتفاقی که برای شما رخ داده اما شاید انگیزه شما برای کسب موفقیت در ادامه راه بیشتر شده باشد.

قطعا اینچنین است. انگیزه من بیشتر شده اما به همان اندازه پشت سر گذاشتن چنین شرایطی دشوار است. به پدرم قول داده بودم که او را به آرزویش برسانم و من را روی سکوی المپیک ببیند. برای رسیدن به این آرزوی او، تلاشم را انجام می‌دهم حتی اگر این اتفاق نیفتد.

* درباره شرایط رکوردی و فنی‌ات در قایقرانی آب‌های آرام بگو. آیا امیدی وجود دارد که تو در رقابت‌های قهرمانی آسیا و در رده‌های سنی به مدال برسی؟

حدود سه سال است که قایقرانی را به صورت حرفه‌ای آغاز کردم و با خانم سیما عروجی کار می‌کنم. من ۱۵ سال دارم و به تازگی به رده سنی جوانان رسیده‌ام و ۵ سال دیگر باید کار کنم تا جایی در تیم‌های بزرگسال داشته باشم. بنابراین می‌توانم در این مدت زمان باقی مانده، آنقدر تمرین کنم که به آنچه در نظر دارم، برسم. با توجه به رکوردی شخصی من می‌توانم در قهرمانی آسیا به مدال برسم.



منبع: ایسنا
نظرات بینندگان