arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۸۹
شاهدان عینی از انفجار روسیه می گویند: انفجار روسیه، تصویری از جهنم بود

فریاد بمب گذار قبل از انفجار؛ "همه تون رو می کشم!"+تصاویر

عمليات انتحاري عصر روز دوشنبه در فرودگاه شلوغ مسكو كه 35 كشته برجاي گذاشت، موجي از محكوميت بين‌المللي را به همراه داشته و چالشي جدي براي اقدامات كرملين در از بين بردن فعاليت‌هاي شبه نظاميان مسلح اين كشور محسوب مي‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عمليات انتحاري عصر روز دوشنبه در فرودگاه شلوغ مسكو كه 35 كشته برجاي گذاشت، موجي از محكوميت بين‌المللي را به همراه داشته و چالشي جدي براي اقدامات كرملين در از بين بردن فعاليت‌هاي شبه نظاميان مسلح اين كشور محسوب مي‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری انتخاب به نقل از دیلی میل، به گفته‌ي مقامات امنيتي روسيه، اين انفجار در محل بار مسافران و در شرايطي روي داد كه مسافران يكي از پرواز‌هاي ورودي در يكي از سالن‌ها در حال دريافت چمدان‌هايشان بودند.


یکی از شاعدان عینی می گوید: من صدای بمبگذار را قبل از انفجار شنیدم که گفت: همه تون رو می کشم.

یکی از تصاویر نشان می دهد، که  اتش و دود فرودگاه مسکو را فرا گرفته است و نجات یافتگان از چرخ دسته ها برای حمل کشته شدگان و زحمی ها استفاده می کردند.

یکی دیگر از شاهدان عینی نیز گفت: این یک قتل عام خونین بود. مثل یک صحنه از جهنم بود. انسان ها داشتند منفجر می شدند.

یکی دیگر شاهدان عینی به نام ارتیوم ژینلنکوف گفت: بمبگذار درست جلوی من منفجر شد. وی افزود: او یک مرد بود که کلاه و کت سیاه داشت.

این شاهد عینی می گوید: من به این دلیل زنده ماندم که در میان ستونی ایستاده بودم و مردم بسیاری هم در جلوی من ایستاده، منظر بودند. احتمالا بمب در چمدانش بود.

یکی از مسافران به نام مارک گرین می گوید: واقعا انفجار مهیبی بود. و ما را شوک زده کرد. پس از انفجار مردم شروع به فرار کردن از فرودگاه شدند. بعضی از انها زخمی بودند و خون همه جایشان را فرا گرفته بود.

یک منبع امنیتی گفت: قبلا به نیروهایی ویژه اخطار داده شده بود که ممکن است حمله تروریستی در یکی از فرودگاه های مسکو رخ دهد. نیروها سه مظنون را دنبال می کردند اما انها موفق شدند که به فرودگاه وارد شوند.  انها انفجار موفقیت امیز همکارشان را نگاه کردند و سپس فرودگاه را ترک کردند.

یک منبع مطلع در مجموعه فرودگاه مسکو گفت: یک هفته قبل از این انفجار هشداری به ما داده شده بود. در ان هشدار به گفته شده بود که حتی کجار قرار است انفجار رخ دهد.










































نظرات بینندگان