arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵

ایالات کالیفرنیا و تگزاس به دنبال جدایی از آمریکا هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال اعلام پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، بسیاری از مردم ایالات آمریکا از جمله کالیفرنیا و تگزاس به دنبال جدایی از این کشور هستند.

به گزارش انتخاب، روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» به دنبال پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا نوشت، نیمی از مردم آمریکا احتمالاً پیروزی ترامپ را جشن می‌گیرند اما باقی مردم این کشور از جدایی از آمریکا حرف می‌زنند.

در این گزارش به تلاش مردم ایالت «کالیفرنیا» برای جدایی از آمریکا اشاره کرد و نوشت آیا اینها بازندگان رنجیده هستند یا اینکه فرصت طلبانی هستند که می خواهند از این فرصت برای جدا شدن از آمریکا استفاده کنند؟

طبق این گزارش، برای برخی از مردم کالیفرنیا و ایالات غربی آمریکا که برای شکست هیلاری کلینتون ناراحت هستند، جاده پیش رو روشن است: از شکست‌ها جدا شوند و بدون وابستگی به بقیه کشور، به موفقیت برسند.

بسیاری از اهالی کالیفرنیا در شبکه اجتماعی «توییتر»، کمپینی را با هشتگ «کالیگزیت» (خروج کالیفرنیا از آمریکا) آغاز کردند.

یکی از شهروندان این ایالت در این پیام نوشته شده بود: «من دیگر خودم را یک آمریکایی نمی‌دانم. من یک کالیفرنیایی هستم».

یکی دیگر از توییت‌های شهروندان این ایالت می‌گوید: «کالیفرنیا باید هم‌اکنون حفاظت از خود را آغاز کند. ما نمی‌توانیم تحت دیوان عالی ترامپ زندگی کنیم».

یکی دیگر از شهروندان کالیفرنیا در خصوص جدایی از آمریکا نوشته است: «به طور جدی، کالیفرنیا ششمین اقتصاد بزرگ جهان است. پرداخت تمامی هزینه‌ها برعهده ما است. زمان آن است که از میانه غربی جدا شویم».

یو اس ای تودی نوشت، تگزاس نیز خواستار جدایی از آمریکا است اما تاکنون بحثی از آن مطرح نشده است که آیا تمایل دارند که بخشی از کشور کالیفرنیا باشدند یا خیر.

برخی از مردم ایالت تگزاس نیز در توییتر، کمپین «تگزیت» (خروج تگزاس از آمریکا) را راه انداخته‌اند و در یکی از این پیام ها آمده است: «بیایید بار دیگر تگزاس را به یک کشور تبدیل کنیم».

ایالات کالیفرنیا و تگزاس به دنبال جدایی از آمریکا هستند
 

در یکی دیگر از این پیام‌های توییتری آمده است: «نگذارید نتیجه انتخابات شما را ناامید و دلسرد کند. ما بیش از همیشه به جدایی نزدیک شدیم».
منبع: فارس
نظرات بینندگان