arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵

دی‌میستورا: دمشق آماده ازسرگیری مذاکرات صلح است/پیشنهاد خودمختاری در حلب ندادم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرستاده سازمان ملل به سوریه تأکید کرد که نظام سوریه آماده ازسرگیری مذاکرات صلح است.

به گزارش انتخاب، به نقل از شبکه خبری سیریانیوز، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در دمشق گفت: ما درباره مذاکرات صلح سوری-سوری صحبت کردیم. معلم سؤال کرد که چه موقع می‌توان مذاکرات صلح را از سر گرفت چرا که دولت آماده است. ما توضیح دادیم که در حال بررسی گزینه‌های پیشنهادی هستیم و وضعیت نظامی را در نظر داریم.

وی گفت: من به آنکارا، مسکو، تهران، ژنو و نیویورک سفر کرده و به نظرات همگان قبل از آغاز مذاکرات سیاسی سوری - سوری گوش دادم. ما با زمان در حال مسابقه هستیم و به صحبت‌های همکارانمان درباره اوضاع انسانی شرق حلب و دیگر بخش‌های سوریه گوش می‌دهیم.

دی‌میستورا روز شنبه با وزیر خارجه سوریه دیدار کرد. وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که دی‌میستورا موعدی برای ازسرگیری مذاکرات صلح تعیین نکرده است.

دی‌میستورا مذاکراتش با وزیر خارجه سوریه را مفید و فشرده و فرصتی برای مذاکره مفید و مثمرثمر دانست.

وی گفت: جامعه جهانی نگران بمباران شهر حلب از سوی دو طرف است. من با صراحت نگرانی شدید خود و خشم جامعه جهانی از بمباران بیمارستان‌های حلب و مناطق غرب حلب را اعلام کردم.

دی‌میستورا گفت: معلم بمباران بیمارستان‌های حلب از سوی نظام سوریه را تکذیب کرد. من نگرانی‌ام را از نتایج گزارشات سازمان جهانی بهداشت اعلام کردم و خواهان توقف بمباران شرق حلب شدم.

حلب و حومه آن با وضعیت وخیم انسانی به دلیل بمباران بیمارستان‌ها و مراکز غیرنظامی مواجه است.

دی‌میستورا اظهار داشت،‌ من پیشنهاد رفتن تندروها از حلب را دادم اما دولت سوریه باید اجازه دهد دولت محلی در شرق حلب تحت تسلط شورشیان به کار خود ادامه دهد. این اقدامات موقتی است و باید با حلب به عنوان شرایط خاص برخورد شود. من پیشنهاد خودمختاری در حلب ندادم بلکه گفتم باید تغییر ریشه‌ای برای اداره شرق حلب ایجاد شود تا راه حلی فراگیر بیابیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان