arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵

کیسینجر: ترامپ "خاص‌ترین" رئیس‌جمهور آمریکا است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کیسینجر: ترامپ وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا گفت، دونالد ترامپ "خاص‌ترین" رئیس‌جمهوری در طول تاریخ آمریکاست؛ چرا که این میلیاردر جمهوری‌خواه به هیچ گروه خاصی وابسته نیست.

به گزارش انتخاب، هنری کیسینجر،  وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در مصاحبه با برنامه «جی‌پی‌اس فرید زکریا» در شبکه سی‌.ان‌.ان گفت: این رئیس‌جمهوری منتخب، "خاص‌ترین" فردی است که من در طول عمرم دیدم. او هیچ مشکلی که مانعی بر سر راهش باشد، ندارد. ترامپ هیچ وابستگی به گروه خاصی ندارد؛ چرا که براساس استراتژی خودش رئیس‌جمهور شده است.

کیسینجر که در دوران ریاست جمهوری ریچارد نیکسون، وزیر امور خارجه بوده، پنجشنبه گذشته در نیویورک با ترامپ دیدار و گفت‌وگویی در مورد سیاست خارجی داشت.

او گفت: ترامپ اگر اصراری به اجرای تمام وعده‌های انتخاباتی‌اش ندارد، نباید آن‌ها را حفظ کند.

این سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی گفت: اگر ترامپ خودش اصراری ندارد، نباید کسی پافشاری کند که او را به موقعیتی که در کارزار انتخاباتی داشت، بکشد اما اگر ترامپ خودش اصرار داشت، پس از آن قطعا اختلاف‌نظرها آشکار می‌شود.

کیسینجر و ترامپ پیشتر هم در ماه مه برای گفت‌وگو درباره سیاست خارجی و امور بین‌الملل دیدار کرده بودند.

کیسینجر گفت: گمان می‌کنم ما باید به او فرصت بدهیم تا اهداف مثبتی که ممکن است داشته باشد، توسعه دهد و آنها را به بحث بگذارد. ما سابقه طولانی‌ای در انتقاد از دولت‌ها داریم و ممکن است این اتفاق دوباره رخ دهد اما نه به این شکل.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان