arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵

رکوردشکنی مشهورترین شخصیت کمیک تاریخ

طراحی اصلی ماجراجویی‌های تن‌تن روی کره ماه شنبه ۲۹ آبان در یک حراجی به قیمت یک میلیون و ۵۵۰ هزار یورو فروخته شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این طراحی اثر ژرژ پروسپر رمی (هرژه) کارتونیست سرشناس بلژیکی است و تن‌تن، سگ مشهورش میلو و کاپیتان هادوک در آن روی ماه با لباس فضانوردی دیده می‌شوند. پیش از این انتظار می‌رفت که این طراحی بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار یورو فروخته شود.

به این ترتیب رکورد فروش یک طراحی کارتونی در یک برگ به نام «کاوشگران روی ماه»‌ ثبت شد.

اریک لروی کارشناس کتاب‌های مصور حراجی، طراحی «کاوشگران روی ماه»‌ را «لحظه‌ای کلیدی در تاریخ هنر کتاب‌های مصور»‌ توصیف کرد و گفت: «خیلی شگفت‌انگیز است. یک قیمت فوق‌العاده برای یک کار فوق‌العاده.»

رکوردشکنی مشهورترین شخصیت کمیک تاریخ

او در ادامه افزود: «این اثر یکی از مهم‌ترین آثار هرژه پس از جنگ‌جهانی دوم و در رده آثاری چون «تن‌تن در تبت»‌ و «جواهرات کاستافیوره» است.»

پیش از این یک طرح دو صفحه‌ای از هرژه در یک حراجی به قیمت ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار یورو به فروش رسیده بود. این طرح بین سال‌های ۱۹۳۷ تا ۱۹۵۸ در تمام کتاب‌های «ماجراهای تن‌تن» چاپ شده بود.

طراحی‌های اصلی کتاب‌های تن‌تن هواداران بسیاری دارد و در حراجی‌های مختلف با قیمت‌های سرسام‌آور فروخته می‌شوند. در فوریه سال ۲۰۱۵ طراحی اصلی جلد کتاب «ستاره اسرارآمیز» به قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو فروخته و در زمان خود رکوردشکن شد.

در این حراجی در کنار طراحی «کاوشگران روی ماه» ۲۰ اثر دیگر از هرژه نیز برای فروش عرضه شد. این آثار از مجموعه طراحی‌های این هنرمند برای کارت‌های تبریک سال نو با عنوان «کارت‌های برفی» هستند. این طراحی‌های در نهایت با قیمت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو فروخته شدند.

تا زمان مرگ هرژه در سال ۱۹۸۳ بیش از ۲۳۰ میلیون نسخه از کتاب‌های «ماجراهای تن‌تن»‌ در سراسر جهان فروخته شد.
نظرات بینندگان