arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵

هوای بندرعباس در شرایط خطرناک قرار گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: شاخص های وضعیت آلودگی هوا در بندرعباس در شرایط خطرناک و بحران قرار گرفته و میزان گرد و غبار موجود در هوا حدود 8برابر استانداردهای زیست محیطی است.

مجید وفادار روز دوشنبه در حاشیه نشست مدیریت بحران هرمزگان اظهار کرد: میزان ریزگرد در بندرعباس از 300 میکروگرم بر متر مکعب در ساعت 6 صبح به یک هزار و 200 میکروگرم بر متر مکعب در ساعت 10 صبح رسید.

وی با بیان اینکه دید افقی در بندرعباس به کمتر از 100 متر کاهش یافته ادامه داد: این وضعیت برای همه گروه های سنی خطرناک محسوب می شود.

شرایط جوی نامساعد امروز دوشنبه موجب تعطیلی مدارس و توقف فعالیت در بنادر مسافری و فرودگاه بین المللی بندرعباس شده است.

مدیر ترمینال فرودگاه بین المللی بندرعباس نیز از لغو 20 پرواز این فرودگاه به علت شرایط جوی نا مساعد و کاهش دید افقی از صبح امروز دوشنبه خبر داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در گفت وگو با ایرنا گفت : با توجه به بروز پدیده گرد و غبار شدید در آسمان استان به ویژه در بندرعباس و کاهش کیفیت هوا، مردم از منازل خود خارج نشوند. 

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: بیماران قلبی، ریوی، تنفسی، کودکان، زنان باردار و سالمندان از منزل خارج نشوند و دیگر شهروندان نیز بجز در شرایط خاص از رفت و امد در خارج از منزل خودداری کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت لزوم برای خروج از منزل باید از ماسک های فیلتردار استفاده کنند. 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک های معمولی هیچ فایده ای ندارد، زیرا افراد با قرار دادن ماسک، هر از گاهی مجبور به تنفس عمیق می شوند که در صورت معمولی بودن ماسک ها، این تنفس های عمیق موجب ورود آلودگی بیشتری به بدن می گردد. 

دکتر نوروزیان تصریح کرد: این ریزگردها ممکن است عامل ایجاد بسیاری از بیماری های عفونی مجاری تنفسی، آسم، آلرژیک، آلودگی های چشمی باشد. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز داشت: این ریزگردها در صورتی که حاوی عناصر فلزات سنگین باشد، عوارض خاص خود را خواهند داشت و ممکن است موجب ایجاد برخی سرطان ها باشد و از همین رو باید شهروندان مساله خارج نشدن از منزل را جدی بگیرند. 

نظرات بینندگان