arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵

تورم ۷.۵ درصد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، تورم سالانه آبان ماه به ۷.۵ درصد رسید و تورم نقطه به نقطه این ماه نیز ۶.۱ درصد شد.
 
به گزارش انتخاب، بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، در زمینه شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در آبان ماه سال ۱۳۹۵، شاخص کل در آبان ماه سال جاری عدد ۲۳۳.۶ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است. تورم نقطه به نقطه در آبان ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۱ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۵ واحد کاهش یافته است. تغییرات شاخص کل (تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار شهری) در ۱۲ ماه منتهی به آبان ماه سال ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۷.۵ درصد رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد کاهش یافته است.
 
شاخص گروه عمده خوراکی، آشامیدنی و دخانیات در این ماه به رقم ۲۷۱.۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۶۹.۲ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد و تورم ۱۲ ماهه این گروه ۶.۷ درصد است.
 
شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷.۴ درصد افزایش یافته و درصد تغییرات این گروه در ۱۲ ماه منتهی به آبان ماه سال ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶.۸ درصد است که نسبت به مهر سال ۱۳۹۵ بی‌تغییر مانده است.
 
همچنین شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در آبان ماه سال ۱۳۹۵ به رقم ۲۲۰.۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده (کالاهای غیرخوراکی و خدمات) نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵.۲ درصد بوده است و نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به آبان ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۷.۸ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به مهر امسال ۰.۶ درصد کاهش یافته است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان