arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵

بازگشت حزب کُردی دمکراتیک خلق ها به پارلمان ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس حزب دمکراتیک خلق های ترکیه از تصمیم این حزب برای بازگشت به پارلمان ترکیه و ازسرگیری فعالیت خود خبر داد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از حریت، «دوغان ارباش»، نایب رئیس حزب دمکراتیک خلق ترکیه پس از دو هفته غیبت از شرکت در جلسات پارلمان این کشور که در پی اعتراض به دستگیری رهبران و نمایندگان کُردهای ترکیه توسط دولت این کشور صورت گرفته بود، تصمیم حزب خود را برای بازگشت مجدد به جلسات پارلمان اعلام کرد.
 
«دوغان ارباش»، نایب رئیس حزب HDP گفت: پس از اینکه معاونین و نمایندگان ما به گروگان گرفته شدند، ما تصمیم گرفتیم تا از پارلمان عقب بکشیم. هرچند، ما اکنون پس از جلسات مجدانه تصمیم گرفته ایم تا نقش موثرتری در پارلمان ایفا کنیم.
 
گفتنی است «ارباش» همچنین روز گذشته از هواداران خود خواسته بود تا با برپایی تظاهراتی در منطقه کارتال واقع در استانبول، به دستگیری ۸ تن از نمایندگان این حزب به همراه «فیگن یوکسک داغ» و «صلاح الدین دمیرتاش»، از معاونین آن اعتراض کنند.
 
حزب دموکراتیک خلق‌های در ترکیه، در پی بازداشت رهبران و معاونان این حزب در نیمه آذرماه به اتهام همکاری با گروه تروریستی پ ک ک توسط نیروهای امنیتی ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در اعتراض به بازداشت رهبران و شماری از اعضایش، جلسات پارلمان را تحریم کرده است و از شرکت در جلسات پارلمان خود داری کرد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان