arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵

زلزله شدید غرب آرژانتین را لرزاند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زمین لرزه شدیدی با قدرت 6.4 درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) ساعتی پیش بخش هایی‌ از غرب آرژانتین را لرزاند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، مرکز زمین شناسی‌ آمریکا در این باره گزارش داد که این زلزله صبح دوشنبه به وقت محلی در استان سن خوان، در حدود 10 کیلومتری شهر ویا باسیلیو نیوس و در ژرفای 115.8 کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.
 
این زمین لرزه همچنین بخش های وسیعی از منطقه مرکزی آرژنتین را نیز لرزاند؛ تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی ناشی از آن منتشر نشده است.
 
مقامات آرژانتین اعلام کرده اند که تلفن های ثابت و همراه به مدت نیم ساعت در شهر سن خوان غیر فعال بودند و برخی‌ صخره ها در تپه های اطراف ریزش کرده است.
 
این زمین لرزه همچنین در شمال و مرکز شیلی احساس شد اما دفتر ملی‌ فوریت های این کشور، شرایط لازم برای اعلام هشدار سونامی ناشی از وقوع این زلزله در سواحل شیلی را رد کرد.
 
این در حالی‌ است که روز یکشنبه هفته گذشته نیز زمین لرزه دیگری با قدرت 6.2 در مقیاس ریشتر، بخش های شمال غربی آرژانتین را لرزانده بود. آن زلزله در عمق 100 کیلومتری زمین و در فاصله حدود 16 مایلی شهر شیلسیتو در استان لاریوخا که همجوار با استان سن خوان است، رخ داده بود.
 
زمین لرزه شدید هفته گذشته که در نزدیک مرز شیلی اتفاق افتاد، در پی زلزله 6.4 ریشتری ماه جاری (نوامبر) در مرکز شیلی رخ داد. بر اثر وقوع آن، ساختمان ها در سانتیاگو پایتخت شیلی به لرزه درآمده و موجب ترس و وحشت در میان ساکنان این شهر شد که تماس های تلفنی سراسیمه آنان، اختلال در شبکه های تلفن همراه و ثابت را به همراه داشت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان