arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵

آیت الله موسوی اردبیلی به کما رفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی که در بیمارستان لاله تهران بستری است، امروز دچار ایست قلبی شد که با تلاش پزشکان دوباره به زندگی برگشت اما هم اکنون در شرایط کما به سر می برد.
 
به گزارش انتخاب؛ سید«جواد حاجی میراسماعیلی»، با تأیید خبر بستری شدن آیت الله موسوی اردبیلی در بیمارستان لاله تهران افزود: ایشان ساعت دو بامداد دوشنبه با درد شکم از قم با آمبولانس و درحالت شوک به بیمارستان لاله تهران منتقل شد و پزشکان این بیمارستان پس از انجام اقدامات تشخیصی و سی تی اسکن، انسداد روده را تشخیص دادند.

وی ادامه داد: آیت الله موسوی اردبیلی ساعت 5 صبح دوشنبه (امروز) دچار ایست قلبی شد که با تلاش پزشکان بیمارستان و انجام موفق CPR (احیای قلبی) دوباره به زندگی برگشت اما هم اکنون درجه هوشیاری وی 3 از 15 است؛ یعنی در حالت غیر هوشیاری و کما به سر می برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با توجه به تشخیص انسداد روده، ایشان نیازمند عمل جراحی هستند اما به علت سطح هوشیاری پایین، امکان عمل جراحی نیست و شوک و سطح هوشیاری ایشان این امکان را به ما نمی دهد.

وی افزود: تیمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران به سرپرستی دکتر توکلی رئیس ستاد هدایت بیماران این دانشگاه، ساعتی پیش به بالین آیت الله موسوی اردبیلی رفته و وضع ایشان را بررسی کرده اند و در صورتی که سطح هوشیاری ایشان به حد عادی و هوشیاری برسد، اقدامات لازم برای جراحی ایشان انجام می شود.

آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید، متولد سال 1304 در اردبیل است که پس از شهادت آیت الله بهشتی از سال 1360 تا 1368 به ریاست دیوان عالی کشور به عنوان عالی ترین مقام قضایی رسید.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان