arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۸ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵

چرا روسیه کار گروهک های تروریستی را در سوریه یکسره نمی کند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه چینی «خلق» در گزارشی ضمن اشاره به اینکه ناوهواپیمابر غول‌پیکر «آدمیرال کوزنتسوف» به عمد در عملیات آزادسازی شرق حلب شرکت نمی کند می‌نویسد: ارتش سوریه تمایل ندارد که عملیات نظامی‌اش منجر به کشته و زخمی‌شدن شهروندان عادی سوریه شود.

به گزارش انتخاب، روزنامه چینی «خلق» در گزارشی ضمن اشاره به اینکه  ناوهواپیمابر غول‌پیکر «آدمیرال کوزنتسوف» به عمد در عملیات آزادسازی شرق حلب شرکت نمی کند می‌نویسد: ارتش روسیه تمایل ندارد که عملیات نظامی‌اش منجر به کشته و زخمی‌شدن شهروندان عادی سوریه شود.

این روزنامه در ادامه گزارش خود می افزاید که دولت روسیه علاقه‌ای به عملیات در مقیاس وسیع  در حلب سوریه ندارد چرا که تلفات گستره غیرنظامیان را در پی خواهد داشت و گروهک های تروریستی می توانند از چنین موقعیتی به نفع خود سوءاستفاده کنند.

این گزارش در بخش دیگری درباره علل درگیرنشدن گسترده نظامی روسیه در حلب و بحران سوریه به انتخابات آمریکا و برنده‌شدن دونالد ترامپ اشاره می کند و می‌افزاید: پس از پیروزی دونالد ترامپ روابط آمریکا و روسیه در حال تغییرات وسیع و مهمی است.

نویسنده در ادامه تصریح می کند که مسکو دراین مرحله از روابط آمریکا و روسیه تمام تلاشش را به کار می گیرد تا هیچ گونه مشکلی درخصوص کشتار مردم عادی در جنگ سوریه و یا موضوعات دیگری که روابط دوجانبه را پیچیده می کند، ایجاد نشود.

روزنامه «خلق» در پایان ضمن بیان اینکه ارتش روسیه مترصد فرصت مناسب برای ضربه نهایی به تروریست ها و آزدسازی حلب است بر این نکته نیز تاکید می کند که جنگ سوریه هنوز به نقطه عطف خود نزدیک نشده و مسکو امیدوار است که با حملات جنگنده‌های نیروی هوایی در نقاط مختلف سوریه علیه مواضع گروهکهای تروریستی آنها را تضعیف کند.

منبع: میزان
نظرات بینندگان