arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵

پنجمین محموله کمک‌های عربی به داعش از راه رسید؛ «ترکیه» دهلیز انتقال بوده‌است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پنجمین دور کمک‌های غذایی و دارویی برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای گروه تروریستی داعش طی یک سال اخیر وارد شهر بوکمال در شرق دیرالزور شد.

به گزارش انتخاب؛ منابع محلی در استان دیرالزور سوریه خبر دادند: چندین کامیون حامل مواد غذایی و دارویی به بهانه اینکه کمک های سوری‌های مقیم کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای نزدیکانشان در مناطق تحت سیطره داعش است، به شهر بوکمال واقع در حومه شرقی دیر الزور رسید.

این منابع با اشاره به اینکه برای پنجمین بار طی سال جاری میلادی چنین کمک هایی به سوریه رسیده افزودند: این کمک ها در گذرگاه مرزی بین سوریه و ترکیه واقع در شهر اعزاز که تحت سیطره تروریست های تحت حمایت ترکیه است، معطل مانده بود.

منابع سوری گفتند: گروه های مسلح مرتبط با ترکیه و همچنین نیروهای سوریه دموکراتیک که تحت حمایت آمریکا هستند اجازه عبور این کامیون ها را به رغم اطلاع آنها از مقصدشان دادند.

گروه های امنیتی داعش به محض رسیدن محموله ها به مناطق سیطره داعش در بوکمال آنها را در اختیار گرفتند و به انبارهای خود در مسیر بین بوکمال به دیرالزور معروف به راه شام منتقل کردند

منابع سوری گفت: داعش از طریق آنچه که دفتر زکات خوانده می شود به شماری از خانواده ها اعلام کرده که کمک های ارسالی از سوی نزدیکانشان بین آنها توزیع می شود.

این منابع گفتند: با این حال داعش بخش قابل توجهی از این کمک ها را گرفته به بهانه اینکه آن را بین نیازمندان و بخصوص خانواده های عراقی که اخیرا از درگیری های موصل به مناطق شرق سوریه آواره شدند توزیع کند.

دور نخست کمک شیخ نشین ها شامل 15 کامیون از کویت و بحرین در چهاردهم تموز گذشته به شهر بوکمال رسید در دور دوم نیز 10 کامیون در بیستم آگوست گذشته به بوکمال رسید.

در دور سوم و چهارم محموله ها از بحرین و کویت به بندر جده عربستان و از آنها به خاک ترکیه رسید تا از آنجا با کامیون های یخچال دار به مناطق تحت سیطره داعش در رقه برسد آنهم پس از عبور از مناطق تحت سیطره دشمنان داعش اما روابط تجاری بین داعش و دشمنانش همچون گروه های مرتبط با ترکیه و فعال در عملیات سپر فرات و همچنین نیروهای سوریه دموکراتیک برقرار است و موثر از آتش درگیری های بین آنها نیست.
منبع: فارس
نظرات بینندگان