arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵

وزارت خارجه روسیه: 3200 تبعه روس در درگیری‌های سوریه و عراق حضور دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس اداره چالش ها و تهدیدات جدید وزارت خارجه روسیه از حضور 3 هزار و 200 شهروند این کشور در درگیری‌های سوریه و عراق خبر داد.

به گزارش انتخاب؛ «ایلیا روگچیاف» رئیس اداره چالش ها و تهدیدات جدید وزارت خارجه روسیه گفت: در حال حاضر در سوریه و عراق بیش از 3 هزار و 200 نفر شهروند روس حضور دارند.

این دیپلمات روس با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر تهدید تروریستی جهانی شکل جدید به خود گرفته افزود: این خطرات درآینده برای دیگر کشورها و مناطق جهان، از جمله شمال آفریقا، جنوب و جنوب شرق آسیا و همچنین کشورهای اروپایی و روسیه نیز تهدیداتی را به وجود خواهد آورد.

به گفته روگچیاف، این افراد با به دست آوردن تجربه جنگ و پیدا کردن ارتباط با سازمان‌های تروریستی بین المللی، در بازگشت خود به روسیه می‌توانند به صورت مخفی فعالیت کرده و در آینده برای این کشور مشکل ساز شوند.

این مسئول وزارت خارجه روسیه، احتمال دخالت این شبه نظامیان در استخدام و جلب اعضای جدید، ایجاد مراکز زیرزمینی و آماده سازی و اقدامات تروریستی را بسیار بالا عنوان کرد.

سخنان این مسئول وزارت خارجه روسیه در حالی است که بیش از هر زمان دیگری موقعیت داعش در سوریه و عراق وخیم تر شده و احتمال بازگشت آنها به کشورهای خود بیشتر خواهد شد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان