arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵

سخنگوی وزارت‌خارجه: دلواپسان فقط دروغ می‌گویند و نق می‌زنند

قاسمی گفت: معتقدم در مجلس دهم وزن منتقدان واقعی و منصف نسبت به مجلس گذشته بیشتر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت خارجه گفت: کسانی با ادعای دلواپسی غیرمنصفانه فقط می نشینند، نِق می زنند و با دروغگویی شب را روز و روز را شب توصیف می کنند. اینها هر چه در کشور کمتر باشند بهتر است.

به گزارش انتخاب؛ بهرام قاسمی درباره ضرورت پیشرو یا دنبال‌رو بودن دیپلماسی پارلمانی نسبت به دیلپماسی دستگاه وزارت خارجه گفت: این موضوع قاعده مندی خاصی ندارد چون دیپلماسی پارلمانی در جای خودش تعریف می شود.

وی با تأکید بر اهمیت و تأثیرگذاری دیپلماسی پارلمانی و ضرورت فعال بودن آن افزود: روزی شاید نتوان درباره موضوعی از موضع دولت با دولت یک کشور سخن گفت ولی از طریق دیپلماسی پارلمانی بتوان این کار را انجام داد یعنی هیأتی از مجلس شورای اسلامی براساس هدفی تعریف شده به آنجا بروند و گرهی را باز کنند چنین حالتی مصداق پیشتازی دیپلماسی پارلمانی است. در برخی مواقع نیز شاید لازم باشد ابتدا وزارت خارجه ورود کند و سپس هیأت پارلمانی پیگیر قضیه شود.

سخنگوی وزارت خارجه یادآور شد: وزارت خارجه از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی خوب دارد استفاده می کند، البته نمی توان این بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی را حداکثری خواند ولی به طور نسبی تحرک آقای لاریجانی و هیأت های پارلمانی در حوزه سیاست خارجی خوب توصیف می شود.

وی درباره تأثیر دیپلماسی پارلمانی در برقراری دوباره روابط دیپلماتیک میان تهران و لندن و بازگشایی سفارتخانه های دو کشور ادامه داد: ارزیابی من آن است که دیپلماسی پارلمانی در این موضوع تأثیر نداشت چون مسائل مربوط به انگلیس فرق می کند.

قاسمی در پاسخ به این سئوال که دیپلماسی پارلمانی مجلس نهم با وزارت خارجه همسوتر و هماهنگ تر بود یا مجلس دهم؟ اظهار کرد: قضاوت درباره این مسئله هنوز زود است ولی در مجموع می توان گفت معدل مجلس دهم در درک و فهم سیاست خارجی بالاتر است.

وی با مثبت ارزیابی کردن حضور یک دیپلمات در رأس مدیریت قوه مقننه افزود: آقای لاریجانی فرد توانمندی در حوزه دیپلماسی است و در مجلس گذشته نیز فعال بود. موضعگیری های او در حوزه سیاست خارجی بسیار دقیق است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره کاهش تعداد دلواپسان در مجلس دهم نسبت به دوره نهم گفت: همه دلواپس ایران هستیم اما کسانی با ادعای دلواپسی نیز غیرمنصفانه فقط می نشینند، نِق می زنند و با دروغگویی شب را روز و روز را شب توصیف می کنند و کارهایی را که انجام شده است قبول ندارد و مسائل را سیاه نمایی می کنند چنین کسانی دلواپس واقعی کشور نیستند و هر چه در کشور کمتر باشند بهتر است چون نقش منتقد را بازی نمی کنند.

قاسمی با بیان اینکه هر چه تعداد منتقد آگاه در کشور بیشتر باشد خوب است، افزود: معتقدم در مجلس دهم وزن منتقدان واقعی و منصف نسبت به مجلس گذشته بیشتر است.
نظرات بینندگان