arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵

صالحی، ارسال ۱۱ تن آب سنگین به عمان را تایید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان انرژی اتمی با تایید خبر ارسال ۱۱ تن آب سنگین به عمان گفت: از طرف مقابل برای خرید آب سنگین اعلام آمادگی شده و نامه هایی را دریافت کردیم.

به گزارش انتخاب؛  علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی تاثیرات جنگ بر محیط زیست درگفت وگو با خبرنگاران افزود: ما طبق تعهداتی که در برجام داریم عمل می کنیم و انتظارمان این است که طرف مقابل هم برابر تعهداتی که در برجام داده است، عمل کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: تا به امروز امور به خوبی به پیش می روند و بخصوص در مسائل فنی مشکلی نداریم، در بحث تحریم نیز کندی هایی از طرف مقابل مشاهده می شود که آن هم در ار تباط با عملکرد بانک های بزرگ است و وزارت امور خارجه هم آن را به جد پیگیری می کند. فکر می کنیم آرام آرام آن هم رو به حل شدن است.

صالحی اظهار کرد: در مجموع فکر می کنم برنامه برجام تا به امروز به خوبی جلو رفته و امیدواریم با هیچ مشکلی هم در آینده – بر خلاف تصوری که هست و صحبت هایی که می شود – روبرو نشود.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات و اقدامات رییس جمهوری جدید آمریکا گفت: وقتی که رییس جمهوری آمریکا عملا سکان اداره مملکت را عهده دار شود در چارچوب واقعیات عمل خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: برنامه برجام بین دو کشور نیست که طرف مقابل اقداماتی انجام دهد، یک برنامه بین المللی است که مورد تایید شورای امنیت هم بوده است.
صالحی تاکید کرد: تصور ما این است که با مشکل چندانی روبرو نخواهیم شد و این ها فرضیاتی است که مطرح می شود. مسئولین و دولتمردان ما هم نشان دادند که تصمیماتشان مبتنی بر هوشمندی، هوشیاری و محاسبه لازم در تمامی ابعاد خواهد بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان