arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵

روسیه: موانع عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای رفع شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد سازمان همکاری شانگهای می تواند در آینده قابل پیش بینی درخواست عضویت ایران در این سازمان را بررسی کند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از اسپوتنیک، «بختیار حکیم اوف» نماینده ویژه رئیس جمهور در امور سازمان همکاری شانگهای (SCO) و فرستاده ویژه وزارت خارجه روسیه اعلام کرد سازمان همکاری شانگهای می تواند در آینده قابل پیش بینی درخواست عضویت ایران در این سازمان را بررسی کند.
 
این دیپلمات روس گفت: ما درخواست عضویت ایران را در دست داریم که در سال ۲۰۰۸ تقدیم شده است. ایران مدت طولانی تحت تحریم ها قرار داشت. در حال حاضر روسیه همچون دیگر شرکا تاکید می کند که همه موانع در راه پذیرش عضویت ایران رفع شده است.
 
بختیار حکیم اوف خاطرنشان ساخت: روند مذاکرات با دیگر شرکا جریان دارد و امیدواریم این درخواست نیز در در آینده قابل پیش بینی بررسی شود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا درخواست ایران در سال ۲۰۱۷ بررسی خواهد شد، اظهار داشت هنوز در اینباره تصمیم گرفته نشده است.
 
حکیم اوف یادآور شد تاخیر در بررسی درخواست ایران به علت آن است که نبودن تحریم های شورای امنیت سازمان ملل یکی از موازین عضویت در سازمان همکاری شانگ های است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان