arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵

بهنام صفوی: فعالیت در حوزه دفاع مقدس وظیفه‌ی ماست

این خواننده گفت: به خاطر آشنا شدن نسل جدید با فضای دوران دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن یاد آن وقایع همیشه دغدغه‌ام ساخت آهنگهایی با این موضوع است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بهنام صفوی خواننده موسیقی پاپ کشورمان هفته‌ی گذشته قطعه‌ای با نام "ناموس" را منتشر و آن را به جانبازان شیمیایی تقدیم کرد، به این بهانه در گفت و گو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ایده این قطعه، گفت: این موضوع یکی از سوژه‌هایی بود که همیشه برای تولید آن دغدغه داشتم و از مدتها پیش هم یک جانباز شیمیایی را می‌شناختم. حدود یک سال یا یک سال و نیم پیش با ترانه‌سرای این اثر پیرامون واقعیتی که از این شخص می‌دانستم، صحبت کردم و او هم یک سوژه‌ی خاصی را برای این موضوع در نظر گرفت و بر سر سوژه با هم به تفاهم رسیدیم و کار را شروع کردیم و این اثر تولید شد.

این خواننده در خصوص استقبال مخاطبان از اینگونه آثار عنوان کرد: مخاطبان به شکل کلی شاید استقبال کمتری نسبت به آثار معمولی داشته باشد، اما آثار این چنینی می‌توانند خواص بیشتری جذب کنند و علاقمندان زیادی بین مخاطبان دارند. با توجه به این که من در گذشته هم آهنگ "طاقت ندارم" را با موضوع دفاع مقدس در قالب آلبوم "دلصدا" منتشر کرده بودم و "ناموس" اثر دوم من در این حوزه بود، فکر می‌کنم آنطور که من در فضای مجازی منتشر کردم، مورد قبول مخاطبان قرار گرفته باشد. 

صفوی در پاسخ به این سؤال که چقدر نیاز مخاطب است که این آثار تولید بشوند، اظهار داشت: من خودم همیشه چنین دغدغه‌ای دارم که در میان آثارم، آهنگ‌هایی در خصوص دفاع مقدس داشته باشم، علتش هم این است که به نظر من به خاطر آشنا شدن نسل جدید با آن فضا و آن حوادثی که رخ داده و زنده نگه‌داشتن یاد آن وقایع، وظیفه‌ی ماست که ما باید انجام دهیم.

وی در خصوص این که موسیقی چقدر ظرفیت این را دارد که بشود در حوزه‌ای مانند دفاع مقدس یا جانبازان شیمیایی اثر تولید کرد، گفت: من فکر می‌کنم این بستگی به هنری دارد که شخص به خرج بدهد که بتواند مخاطب را جذب کند، در واقع بستگی به هنرِ هنرمند دارد. نوع بیان خیلی مهم است، ظرافت خاصی لازم دارد که مخاطب را دفع نکند و بتواند با توجه به ساختار و نوع موسیقیِ آن خواننده، مخاطب را جذب خود کند.

این خواننده  اظهار داشت: این قطعه چون ترانه‌اش تصویرساز است که همانطور که در نظرات مردم در فضای مجازی مشاهده کردم، خود ترانه دارای تصویر است و من فکر می‌کنم که اتفاق خیلی خوب و عمیقی را توانسته رقم بزند و امیدوارم که این تأثیرگذاری را همانطور که خودم هم فکر می‌کردم به صورت واقعی در مخاطبان داشته باشد.
نظرات بینندگان